Start van de Giro. (d'Italia)

6 mei 2016 - Hoenderloo, Nederland

6 Mei

Vertrek van de Giro in Apeldoorn.

Tjeerd had nog niet genoeg bier gehad in Riel en dus toog die met Carol en Wijnant naar Apeldoorn, naar Lien Alexander en Jurr. Ik bleef bij oma met de drie en Jasper. Wat te doen? Fietsen natuurlijk.

Saai om te lezen, maar zo heerlijk voor ons om te doen.

En Jurre wilde in de avond weer naar de “pond” kikkers vangen. Goh…waar ken ik dat van dit? Maar meneer stond tot en met zijn ondergoed in het ijskoude water, nieuwe schoenen, welja. Bang of klagen, welnee, hij vond het helemaal geweldig. Ik ook. Heb een superfilmpje van dit, als ik em kan vinden zal ik em proberen te plaatsen.

Voor Tjeu was t nog wel es moeilijk dit tripje, want sja, hij kan nog niet alleen fietsen, en kan em dus ook niet met de anderen mee laten gaan, wat ie niet zo leuk vond nee. Later bleek Wijnant ook een goeie met de tandem. Zo’n grappig ding die fiets, kind voorop trapt echt en houdt ook stuur vast, maar stuurt niet. Als Tjeu dan niet meetrapte kon ik dat echt wel merken hoor met alle bergjes op. Hij heeft er heel wat afgestampt!

1. J van Oort:
    18 oktober 2016
    Van Jurre...., in het water..., toch nog een beetje zwembad sfeer van vroeger he Judith. Wat een ellende dat zwembad van weleer. Ga nu kijken een grote rotzooi ,jammer dat ik zoiets schrijven moet .....! Na zo,n mooi zwembad van enkele jaren terug .nu staat er een bordje ,hier was eens het zwembad van het Jongenshuis. , gebouwd en centen opgehaald bij de toen bewoners van Hoenderloo door twee dames Diny en Constance ,zij die daar woonden met hun ouders , met de opening heette het dan ook "Dicon". Verleden tijd. Jammer, velen in Hoenderloo balen er nog steeds van.
  2. Tante Cornelia:
    19 oktober 2016
    Goed idee van die tandem. Gekke fietsen genoeg hier in Nederland. Voor elk wat wils.