stay tuned

8 november 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Haal ik het ene in, haalt het ander mij weer in, kort gezegd, we hadden vandaag vanaf 12 uur straatverbod ivm overstromingsgevaar....van de regen. alle zegen komt van boven zeg maar, morgen hoor je meer.

Twee dagen na de ontmoeting met onze eigen turtletee, liepen mam en ik via ons strand naar links, naar red pond bay. Ook daar wier en een bouw die al sinds onze aankomst op SXM 4 stenen verder is gekomen, vandaar de radio (zie foto's)

Mam effe zitten, en nou vond ik wat, een uitgekomen schildpadden nest. Dacht eerst dat het afgebladderde  verf was, of plastic krullen of zo, maar nee, t was echt wat anders, lege eieren. WOW! ook nog nooit gezien.

we sleepten ook nog een boei met een lamp mee, mega zwaar ding, voor de bar..

De kinderen namen de lege eieren mee naar school, hebben ze daar ook nog hun nut gehad, mooi.

Nou "alleen" nog effe een nachtje scoren waar ik ze daadwerkelijk zie tussen de twee situaties in. Maar das wel veelgevraagd ja, I know. Kan toch hopen??

1. Tante Cornelia:
    9 november 2014
    Het weer zit niet echt mee de laatste tijd zo te horen.
    Het lijkt mij ook prachtig om te zien hoe die kleine schildpadjes uit het ei komen en dan hun gevaarlijke tocht naar de oceaan beginnen.
    Is dat voor alle schildpadden ongeveer op hetzelfde moment of gaat dat het hele jaar door?
  2. Peter van den Hout:
    Educatieve wandelingetjes daar.
    Mijn oog zou daar nou nooit op vallen geloof ik...
    Maar bijzonder is het wel ja.
    Sterkte met dat hemelwater ! X
  3. Angeline van Oort:
    'Baby' Tjeu roept baby turtle... ahhh <3
  4. Judith van de Pas van Oort:
    11 november 2014
    nee tante c, gaat niet het hele jaar door. Gelukkig voor de schildpadden komen de mamma's en gaan de baby's allemaal in off-season, dwz als het touristenseizoen hier niet is! dat voor een deel samen valt met dat het hier WEL orkaan seizoen is, dus; orkanen en schildpadden gaan samen, toeristen en orkanen niet!
  5. Mike:
    11 november 2014
    Wie was er eerder? Het schildpad of het ei?
  6. Tante Cornelia:
    12 november 2014
    Ok, bedankt voor het reageren Judith. Dan duurt het dus wel weer even voor er een nieuwe generatie uit hun eitjes komen.
    Gelukkig maar dat dan het toeristenseizoen voorbij is. Dat is een stuk rustiger voor de schildpadden.