stilte

9 december 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Omdat ik zelf van het stille houd, waarschijnlijk omdat dat hier in huis niet bestaat, de volgende foto’s, gemaakt ergens in november december tussen ons huis en de oceaan.

De vlinders moeten wel even speciaal vermeld, want het was in November net of het sneeuwde, zoveel vlinders, ongelofelijk. Dagen en dagen en dagen, en de kinderen maar vangen en vangen en vangen, ze hadden al gauw in de gaten dat schemertijd behalve de muggen bijten tijd, ook de tijd is om vlinders te vangen, dan gaan ze namelijk aan de bladeren hangen voor de nacht, en is het nog net licht genoeg ze te vinden en vangen.

Zijn er heel wat mee naar school gesleept, ah ja, mam maakt ook nog vlinderkistjes tussendoor, why not.

De vlinders verzamelden ook vooral net voor het zandpad naar de oceaan. Wanneer het regent of heeft, is daar al snel een grote plas. Blijkbaar bevat dat water en of de modder daar iets wat de vlinders willen eten, want ze zaten daar telkens met honderden… heeft even geduurd voor ik ze op de foto kon zetten, want ik liep daar telkens met kind, kinderen, en of honden, en dan zijn ze zo weer weggefladdert ja..

1. Tante Cornelia:
    25 februari 2016
    Ik houd ook van de stilte. :)
    Prachtige foto's, Judith. Wat apart al die vlinders.
  2. J van Oort:
    29 februari 2016
    Zijn die vlinders ook stil ???