twee "fieldtrippers"

5 juni 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Primary 1 twee en drie hadden hun fieldtrip, oma Engelien was hier op haar eigen fieldtrip, en die nam ik mee naar de butterfly farm, waar we op de kindertjes wachtten.

Zo grappig de allerkleinsten (3jr) tot de grootsten van de kleinen (bv Jurre) allemaal braaf aan de tafels zitten en een stevige toespraak van een juffrouw van de vlindertuin. Eindelijk naar binnen! En wat bleek, moesten ze alweer een hele poos luisteren. Ze deed het leuk, met allerlei vragen en het goede antwoord werd beloond met een beestje. Duurde alleen nét te lang en juf, volgende keer allemaal dezelfde beestjes als prijs, scheelt een hoop gedoe. Jurre ‘won’ twee keer en gaf zijn tweede beestje aan een vriendje, want hij had al wat zei de juffrouw van de tuin.

Eindelijk mochten ze ‘los’ lopen, he he, jammer dat dat maar zo kort was, de juffen en wij druk foto’s maken en natuurlijk had Jurre een vlinder op zijn vinger! Dat kind en beesten….bijzonder.

Lunch voor de kinderen, fruit en crackers en water en daarna moesten ze de bus alweer in, en je raadt het al, Jurre ging niet meer mee terug nee, dat leek hem niks.

Snappen we wel hoor vent, met 3 en onderweg bij geitjes en paarden gekeken, nog even een snelle “reminder” dat grote stenen verschuiven gevaarlijk kan zijn; zat een vette centepede onder, jaajks…en verder naar huis.

’s Avonds na het eten, kregen we weer eens een ‘show’ van de drie, wat altijd even lachen en ontroerend is, je moet het gezien hebben zeg maar, kan geen theater tegenop.

1. Carol:
    6 juni 2014
    Moet zeggen dat ze op school heel actief zijn met organiseren van allerlei activiteiten...., of ik krijg ze hier in Nl niet allemaal mee :-) .
    Wel mooi zo'n vlindertuin, die hebben wij destijds gemist, jammer.
    En natuurlijk weer mooie foto's!
    Groeten uit Breda,
    Carol
  2. Peter van den Hout:
    6 juni 2014
    Leuke excursie . Ja erg mooi al die kleuren van die vlinders.
    Ik denk dat ik wel weet welke kant Jurre later op gaat. Duidelijk geen kantoorbaan!
    Geniet nog lekker! X
  3. Tante Cornelia:
    6 juni 2014
    Wat een verschil met hier. Hier komen ze maar een enkele keer buiten het schoolgebouw. Leven die vlinders ook allemaal in het wild op Sint Maarten?
    Inderdaad bijzonder: Jurre en dieren! Ik vermoed ook, dat het voor Jurre geen kantoorbaan zal worden.
  4. Mike:
    10 juni 2014
    Sinds een dag of twee, vlinders in mijn hoofd...