Valentijnsdag vol water(landers)

14 februari 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Het bleek deze vakantie Bert hier een beetje standaard, naar het strand, dat wil zeggen, dagje echt gepland en geregeld,…regen, zijn we der saggo van geworden, nou nee, behalve deze dag wel een beetje, een dagje naar Fryers Bay.

( Oh ja het is wel Valentijn sdag weetjenog? Van de kinderen kregen we een houder voor aan de muur van klei, met bloemen. Jurre wilde de zijne niet geven, want volgens hem was die naast die van Suze not nice at all. Tekeningen en Bert kreeg ook kaarten tekeningen van Suze.)

Zo lang gelee, ik zie me nog met paarse jurk en Jurre op de arm over strand lopen daar, een van de eerste weken op SXM, toen Tjeerd nog wel overal naar toe wilde. (lees Fr kant) en trouwens ook nog wel eens zomaar ongevraagd foto’s van me/ons maakte, met een fototoestel, niet een phone.

De weg erheen is vanaf hier best een eindje, we gingen via vanaf ons de dichtstbijzijnde Franse kant, leuk om te looken!

T was niet zo druk nog, stoelen besteld en parasol,(vooral dat laatste bleek later erg nuttig), wat 20 of 25 euro, in elk geval zonder drankjes of andere gezelligheden zoals aan deze kant, of voor niks zoals bij dreams. Kinderen steentjes zoeken.. drinken bestellen ging maar moeizaam, de bediening was heel druk, met …ja wat eigenlijk? Heen lopen, freah juices? Ja dat en dat en dat hebben we niet, wat dan wel? Ehm ,de generator doet het niet. Ok, heb je geen handpers? Oh niet aan gedacht. Altijd handig een backupplan. Kwam goed, très bien. Nou niks très bien, sappies kwamen nooit aan.

Ineens commotie, koeien, Ik met Su en Ju kijken, jaja, echte, met horens, hadden ze het nog over gehad, van toen we daar met die kleine autootjes reden, die koeien daar. En nu kwamen ze met velen voorbij Jurre wilde niet te dichtbij kijken en of graag op de foto, hield zijn ogen liever op de big guys gericht haha.

Met Tjeu even langs de eetetnt gelopen, en wat stond op het bord, iguana stew? Dat is streng verboden. In elk geval verboden op deze kant streng weet ik niet, en de rest ook niet aan de Franse kant. Ik vond de fot leuk omdat Tjeu en ik er op staan als je goed kijkt, niemand gezien op facebook?, nah  ja, daar kijkt ook niet echt iemand ergens serieus naar. Ok misschien een handvol.

Steentjes zoeken en ik zand in flessie, voor de collectie, ondertussen Bert en ik maar wijn want het regende, en bestelde bier voor Tjeerd kwam met ellenlange vertaging ook, eitje op van ons zelf…en wachten op de zon…

En wachten.

En wachten.

En meer regen.

En de kinderen maar vragen of pappa komt zwemmen.

Not.

En meer regen, en ik de zee in. Was minder koud dan blijven zitten in die regen.

Het opperhoofd had er genoeg van en dus gingen we linea recta met alles weer de auto in, nat, handdoeken om, geen ander plan dan naar huis meteen, onderweg gedoe want er was een ruzie ergens, hoop politie op straat…

Blijkbaar was het vanaf een uurtje later de hele middag super daar en pet hier, toevallig iemand die ik ken was daar nadat wij zo’n beetje waren weggeregend en gereden.

1. J van Oort:
    7 april 2016
    Jammmmmmer van zo,n geplande dag.......! En regen zat Bert dus echt niet op te wachten denk ik... Lullig. Xxx
  2. Tante Cornelia:
    7 april 2016
    Zeker jammer. Maar na regen komt zonneschijn.
    Mooie knutselwerkjes.