verkennen Cupecoy

21 augustus 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

En zo zijn we al weer anderhalve week in het nieuwe schooljaar. ben benieuwd hoe het de 3 neven en 5 nichtjes, en de pufclubkinders (want van deze hoor ik me veel te weinig!) vergaat die eerste dagen?

Vrijdag de 9e was oefen/kennismakingsdag, fijn, konden de kinderen hun (oude) juffen en nieuwe meester weer zien, we mochten gratis eten van het restaurantje, jaja, dat hebben ze daar, om te zien en proeven hoe en wat, en ze zagen hun nieuwe stekkies en kregen al wat "les". Helaas voor ons ging het alarm van ons huis af, nee dat is lekker als je totaal aan de andere kant van het eiland bent. Tjeerd toch maar gegaan, en die zagen we niet meer terug, die ging daarna bij de nieuwe collega de container mee helpen uitpakken.

Ondertussen is het alarm nagekeken en verbeterd door ons aller Clive van ADT, die jongen was ook altijd in Pelican bij ons. vanaf daar belde ie ook, dat ie er was. Eh ja, we wonen al bijna een jaar ergens anders mup. Stond niet op zijn "list". Is ook niet zijn kant van het eiland, maar ik had om hem gevraagd, wat mij betreft de beste, jochie nog, daar bij ADT.

De maandag 7.05 stonden we alle 5 klaar bij mister K, Tjeerd zou Tjeu naar school brengen en dan de auto terug zetten en met dienstauto weer naar werk terug, ik kon met de bus mee en terug met de kinderen. Het busje leek me nogal klein en vooral te vol. Daar zou aan gewerkt worden, tot op vandaag nog niks veranderd, dus daar moet mamma nog weer achteraan, ze moeten van mij wel in de gordel en niet met 12 man los hangen en wurgen. Kan dan wel gratis zijn, maar zo accepteren we dat niet.

Op school een drukte van jewelste, nu met twee scholen bijeen, en al die nieuwe situaties, pff, je kan je der vast iets bij voorstellen. Voor ik er erg in had stond Jurre al in de rij op zijn Gangnams, en weg was ie, zonder een traan. KOn nog net een paar foto's schieten. Suzes klas was ondertussen foetsie, wij de trap op, ze waren al in de klas in de cirkel. Vervelend genoeg moest Suze toen ook eerst nog puffen, met Miss Melissa die dat moest leren, en al met al voelde Suze zich vreselijk opgelaten en toen het afscheid nemen kwam kwamen nog net geen tranen, maar ze liet me niet los. Jasses. Vond het ook rot voor haar, als er iets is wat Suze niet wil is het "opvallen", en voor der gevoel keek alles en iedereen nu raar naar der. Nee hoor meis! Kop op!

Mamma met lood in der slippers maar rond de school gebanjerd, Suze was ook maar net terug van ziekenhuis, en ik werd niet geacht op het terrein te blijven. Mmm, dat heb ik bij de andere school nooit te horen gekregen, maar goed. Eerst langs de school naar de achterkant, uitzicht op lagoon en Point Piroutte, de 4 torens waarvan ooit Stefan en Yvonne woonden, en Hans en Kim, de vliegtoren en de verte de berg waar we eerst woonden.

Ookal zoiets, die "stoute mevrouw" zoals Suze haar noemde, wijzelf ietsje anders, heeft het huis nog niet verkocht, en we hoorden dat het te huur staat. (hoezo dat eb ik je gezegd, had maar geluisterd had je meer geld gehad etc......) domdomdom, kan me der nog weer boos om maken.

Er was daar een zwembad, pooldeck en een barretje van vroeg tot laat open, grappig. Iets verder naast school ligt een leeg terrein, te koop via alweer een bekende, Frank van Platinum. Links van de weg mooie pizzeria (wats geburt?) nog een tentje een supermarktje en een koffie house, die laatste heb ik getest, jammie frappucino, mooie prijzen ook, ahum. Studenten te over hier want om het hoekje zit de Medical University. Ik weet het niet, ik ga dat nog es uitzoeken hoe dat zit met het niveau en zo, en waarom je dat hier of all places zou willen studeren als je Koreaan/Jap/USser of Rus bent, ik heb mijn vraagtekens.

bochtje om, een leegstaand appartementen complex, ziet er niet uit. Wat is dat toch op dit eiland, zo klein als het is, en maar bouwen, en dan de andere boel niet afmaken, en of laten vernakkelen, het is O ZO LELIJK!!!! sund sund sund.

Casino en dan de doorgaande weg, met eettentjes rechts, en aan de zee kant hotels. Links af slaand, met je rug naar school en gezicht naar zee, ga je naar de golfbaan. Ok, het is al heel wat beter nu ze die gebouwen hebben afgebroken die er al sinds Louis gesloopt bij lagen, maar het zou er zo veel mooier kunnen zijn...Als eerste al met een nieuwe weg,dat wegdek daar is te schandalig voor woorden. Maar ok, ik liep op slippers, en ging rechtsaf de baan op, naar boven, de zee bekijken.

Prachtig uitzicht, bovenlangs gelopen, men oh men wat was het heet die dag. Een soort van bosjes scheidden de golfbaan van de kliffen en daar ligt natuurlijk zoals overal op SXM,....zooi. om knettergek van te worden. ON-BE-GRIJPELIJK. dan het strand van Mullet bay. deze kant niks, leeg, aan de Maho kant vol met stoelen mensen en een strandtent. Paar vliegtuigen aan zien komen en anderen horen gaan, een cruiseship, (huh, rare tijd) proberen tegen te houden met mijn tenen en ondertussen lekker verbrandt. Tuurlijk, tante Judith zit ook een uurtje op het strand, duffe toerist!

1. Peter van den Hout:
    22 augustus 2013
    Je kunt jezelf wel voor gids laten inhuren Judith! Privé! Je kent inmiddels elk weggetje en paadje.
    Eeej ik ben nog niet achter dat foto- verhaal van vorige keer hé??!

Één dag en Suze zal wel weer gewend zijn, altijd spannend zo'n eerste dag weer. Hier ook nog steeds hoor!
    Ik zie nuchtere Jurre,al wiebelend in de rij staan ja...
    xx
  2. Carol:
    22 augustus 2013
    Zal binnenkort mailen over de twee neven van jullie!
    Groet Carol
  3. Carol:
    22 augustus 2013
    Mooie foto's, ook aan die kant is het wel mooi, maar rommelig zoals overal. Ook daar hebben wij destijds rondgereden, er is niks (!) veranderd. Weet nu wel waar de kids op school zitten want ik had al zitten zoeken op Google maps.
    Gr. Carol
  4. Tante Cornelia:
    22 augustus 2013
    Altijd leuk om te zien hoe verschillend kinderen reageren op een nieuwe situatie. Terwijl de een zo lang mogelijk weg gebracht wil worden, wil de ander vanaf dag 1 alleen naar school.
    De omstandigheden zijn soms verschillend maar door de jaren heen verandert er niet veel..
    Ga nu nog even de foto's bekijken. Groetjes uit Bladel.
  5. Peter van den Hout:
    22 augustus 2013
    Heb nog een tijdje op Cupecoy gewoond in complex L'Aventura (bij CIA komende vanaf het casino iets verder door aan de linkerkant, daar waar de weg richting de kust overgaat in een zandweg) en het is inderdaad daar best wel een zootje. Schijnt allemaal nog schade te zijn van orkaan Luis (lang geleden). Zal binnenkort weer eens ff gaan kijken. Groeten Peter
  6. Bas:
    23 augustus 2013
    Leuke foto's en weer mooi verslag Judith, bedankt!
  7. J van Oort:
    23 augustus 2013
    Hallo Judith, je hebt ons weer heel veel verteld van die wondere wereld daar.......! En de foto,s om jaloers op te worden ..... Wat een prachtige natuur. Jammer van het zwerfvuil......! Zet een doedag op stelten en laat iedereen eens een paar uurtjes helpen met ruimen....! Zoals dat ook bij ons in het dorp op gang is gekomen. Het werkt ook nog zo met elkaar. En anders schakel het parlement bij jullie voor een afspraak in ... Misschien helpt dat . , want deze mensen zijn er zo aangewend dat zij zulke zaken niet eens meer zien.... . Ik wens jullie succes en dank je wel voor het verhaal. Ik vond het prachtig. Dag- dag. Xxx.