schildpatties

26 augustus 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Ben der nog niet klaar mee, met die Dom Rep, er was daar ook een sort meertje/vijvertje/pondje, een stilstaand watertje dus, met in de ochtend inderdaad lekker veel muggen. Raar genoeg ben ik, zijn we, zo ongeveer de hele vakantie nul keer gestoken, dit in vergelijk met nu hier achter de pc zitten,uur, ik tel even,.....denk 9 keer, and counting....

We konden niet van of naar het strand zonder langs de schildpatties te gaan, de twee zeggen overigens gewoon schildpadden, maar maken er patties van als ze tegen Tjeu praten. best maf, want wij zelf doen dat helemaal niet zo frietelepietje en krokeleketje (toon hermans) praten.

Uiteraard kon het grootste kind van me zich niet beheersen en gaf weer es het beste voorbeeld, namelijk zo'n ding uit het water vissen. (en dan later tegen de anderen zeggen; "nee nee, dat mag niet," huhhuh.

Een uurtje de andere kant op wandelen, met een drankje uiteraard, resulteerde in een afspraak met een mannetje te paard, zouden we ook gaan doen de volgende dag. Kinderen helemaal happy, maar de volgende dag, geen meneer met paardjes, nergens te bekennen. We houden het maar op eiland gewoontes. Bekend fenomeen, maar nog steeds lullig voor de kinderen.

(over lullig gesproken, als het goed is staat die video der nu op Els, die met die piemel, hoe doooooooooen ze dat?)

Dan maar weer zwemmen en kanoen, en mamma elke ochtend zee fitnessen. Dat vind ik nou weer wel leuk, ik ga me echt niet te pletter zweten in een hok vol ditto doende mensen, al ziet het er nog zo mooi uit  (lees port de plaisance). En dan na afloop aan de bar met van die opgepompte mannetjes, samen aan van die blauwe pepdrankes.

Nee, not me, ik sta liever in dat blauwe water te zweten  en daarna een mojito haha. Waarom begint niemand hier zo'n klasje?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter van den Hout:
    27 augustus 2013
    Nou nou,mooi videoke zeg!
    Over sporten gesproken, laat ik een paar weken geleden nou net m'n sport(lees: een uur op de klok kijken wanneer ik weer naar huis kon gaan) opgezegd hebben. Helemaal gelijk heb je, alleen is hier geen tropisch water waar ik in kan poeliën! xx Els
  2. J van Oort:
    27 augustus 2013
    Ik sport op het ogenblik veel bij Carol ,,, trap op , trap af en wandelend naar school , zo houden zij mij bezig... Kosten weinig... Ja een C.Beet'je ha, ha. Het was weer leuk JUdith en TJeerd fijn om te lezen .... Doeiiiii. O, ja how doe ik ben in Brabant wat een wereld reiziger die oma..... Xxxx.
  3. Tante Cornelia:
    27 augustus 2013
    Ik ga wel 1x in de week sporten samen met ome Jack. Helemaal niet leuk maar omdat ik het van mezelf moet.
    Binnenkort beginnen de stijldanslessen weer. Dat is harder werken voor mij als sporten maar dat doe ik wel met veel plezier. Dansen doe ik overigens ook met ome Jack. 1x in de week les en af een toe een oefenavond!
    Leuk trouwens die schildpatties. Onze buren hebben er ook in hun vijver zitten. Geen idee of die van dezelfde soort zijn. Hier overwinteren ze in de blubber onder in de vijver. Onvoorstelbaar, dat ze ieder voorjaar gewoon weer levend naar boven komen.
  4. Carol:
    27 augustus 2013
    Die vier-schildpadjes-op-een-rij-foto vind ik helemaal super!
    En natuurlijk die met de kids, maar die roze snap ik niet, is dat getekend ofzo?
    Ge va uit Breda Carol
  5. Carol:
    Laatste zin moet zijn:
    Gr vanuit Breda, Carol
    (Soort van eigenwijze spellingscontrole die ik niet snap!)