Met zonder wieltjes.

27 augustus 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Mijn auto is vandaag bij de garage gesignaleerd " met zonder motor", maar in de middag hing ie erboven,....Aldus ooggetuigge.

Afgelopen vrijdag hebben we Nadja naar het vliegveld gebracht, en konden we haar auto meenemen naar huis, Mogen we twee weken lenen, yeah! Eindelijk weer eens een auto waar we fatsoenlijk in passen, want dat Jeepje is reuze leuk, maar wat een gezeul en getil zonder achterdeuren, en er dan 3 kinderen in krijgen en de rest. Heel fout voor mijn arm ook voel ik al weken.

Super dus, en zondag zijn we meteen naar Phb getogen, met buggy, tassen en een step en een fiets.(wat acht niet past in die strakke wrangler). Ik heb Suze al maanden belooft met er te gaan fietsen, maar ja...nu pas was het zo ver.

Wieltjes er af, later zadel wat hoger en dan maar mee rennen. Het strand bovenaan zeg maar, dus naast de boardwalk, was nu heel hard, na veel regen. Maar nog niet zo hard als de boardwalk zelf dachten we, en de wisseling van wacht lukte het Suze om te fietsen helemaal alleen en "met zonder wiletjes". Geweldig!

Ja maf he, in Nederland fietsen kinderen allang natuurlijk als ze bijna 6 zijn (wanneer eigenlijk?), maar dat gaat hier toch net effe anders. Ik hoop dat het geen losse flodder was, en ik hoop gauw weer te kunnen gaan oefenen met er! Tjeu vond het allemaal reuse leuk en rende wat af, langs de boardwalk en dan de zee weer in. En je had Jurre moeten zien, die was zo mega trots op zijn zus! Volgens mij kan die nono het ook al wel, maar die wil niet. Terwijl hij degene is met een nieuwe fiets!

1. Peter van den Hout:
    28 augustus 2013
    Keurig Suze, ik vind het knap,en dat nog wel op zand!

Bij ons waren ze er ook niet zo vroeg bij hoor.volgens mij waren ze ook een jaar of 5-6.
    Er was er ééntje bij ( ik zal geen naam noemen, maar het was de oudste) die fietste altijd recht op één bepaalde boom af, net een magneet!
    Allemaal goed gekomen.
    Els xx
  2. Petrie:
    28 augustus 2013
    Super goed gedaan hoor Suze, kanjert ben je ook he!!!

liefs xxxx
    Peet
  3. Tante Cornelia:
    Goed gedaan Suze!
    Als ze het eenmaal doorhebben vergeten ze het niet meer zo snel.
    Volgens mij is het hier in Nederland ook heel verschillend. Hangt met name van het kind af. Ons buurmeisje van 3 kan het al wel een tijdje maar haar oudere zusje, 6 net als Suze bijna, kan het ook nog niet zo lang.
  4. Carol:
    29 augustus 2013
    Heel goed Suze, zonder de kans te hebben om vaak te oefenen op een vlak stuk is dit een prima prestatie!
    Groeten en een dikke kus van je oom!
  5. J van Oort:
    31 augustus 2013
    Goed gedaaaaan Suze. Ik ben heel trots op jou!!!!! En nu Jurre nog....... . Ook nu moeten pappa en mamma even doorzetten,,,,, dan kunnen julie samen gaan fietsen dat lijkt mij heel gezellig... . Dag Suze. Groetjes aan Àllen.