vis tijd (achter het net)

22 december 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Vis tijd. Op naar Simpson bay, parkeren, door het hek kruipen, en Tjeerd omlopen met de te brede spullen (tis een spijlen hek). (21 dec)

Dan loop je een stuk over half vergaan beton, waar ooit een werf was denk ik, soms staat er nog wel eens een boot, of een stapel houten balken ofzo. Meestal is het leeg. Helaas ook links en rechts hele diepe gaten, dus de kinders laten rennen is geen plan, hoewel ze als de besten weten wat waar hoe, goh, zouden ze er vaker komen?

Aan het einde is links de ingang naar de brug (of uit jaja) en rechts de bocht van simpson baybeach, aan de overkant kijk je zo’n beetje op beacon hill.

Mooi helder water daar altijd, behoorlijk snel diep en geen rotsen op de bodem, wat je noemt goeie vis stek. De kinderen vissen net onder de pier zeg maar, daar liggen wel rotsen en zwemmen allerlei, mooi gekleurde visjes. Niet echt voor de vangst bedoelt nee, maar ja, tis zo leuk, en op die manier vangen ze nog es wat, en ze kunnen de visjes er bijna aan kijken haha.

Ik geloof dat we deze keer de kar van little tikes van Tjeu zijn vergeten mee te nemen, of was dat al een eerdere keer? In elk geval was ie na controle weg. Er komen er meer op verboden plekken haha.

Naar de Buccaneer een keer, bleek dat Miss Wigman daar een klasje heeft in de vakantie, allemaal kinderen die wij kennen, dus gezellig spelen voor ze allemaal. Mac Gregor en Savannah vonden het fijn bij ons en Tjeu en Jurre. Lekker op strand gegeten.

De 22e kwamen de eigenaren een rondje huis doen, wat betekent vier man in huis, bah. Zal wel aan mij liggen maar ik vind dat niet prettig, ook al is het huis van hunnie. Bovendien betekent dat een avond en ochtend opruimen en extra poetsen, net doen of het geen vakantie is, oh wacht even, dat is ook nooit echt zo thuis. De zoon was helemaal niet mee naar sxm, kende ie wel, en de dochter van 16 was naar de spa deze morgen….right. ok. Gesprek en rondgang ging wel ok geloof ik, ze zijn het meestal wel met alles eens, die ertussen zit heeft nogal vaak veel tijd nodig iets te regelen. Zijn aardige mensen hoor de eigenaren, kan ik niks van zeggen. Maar ik heb me maar bezig gehouden met de drie.

De volgende dag nog meer van de huishouding, boodschappen doen, want sja, kerst……

Dat ging dus mooi de mist in.

Bert, de manager van Karakter, is een eigen tent begonnen nadat Karakter is verkocht, aan andere NLlers, zonder horeca ervaring… Het heet Sarafina en ligt aan het einde van het strand van simpson bay, dus tegen beacon hill aan. Ik had eens braaf afgewacht deze keer met kerst, zoen wie er met iets komt. Nadia had eea geregeld met Bert, we zouden aan picknick tafels, fakkels, volle maan, op strand, met regen onder afdak, vanaf vier uur, blablala, wat geld betreft goed te doen, leuk!

Dinsdag avond de 22e bleek het ineens niet door te gaan, want? Ik weet de reden nu nog steeds niet, iets met foute mede eigenaar oid, kan me ook verrekte weinig schelen, ene keer doe je zelf niks regelen en voila, de mist in. ( kon Nadia klaarblijkelijk deze keer ook niks aan doen.) Met 5 man, waaronder drie kleinen kan je niet de 23e nog even een kerstdiner regelen op een plek waar ook de drie happy zijn (en wij). Nou fijn. Laat zich raden dat ik behoorlijk over de zeik was, en de kinderen waren wederom enorm teleurgesteld, ze hadden het er al dagen en dagen over, kleding besproken, de hele mikmak. Zo lullig. Niemand komt met een counterplan dan he, dat vind ik wel kwalijk. Ik was dus niet van plan alles te regelen, ik was al zo bek af van alles, wilde gewoon effe niet wat moeten doen.

En dus de drie met Tjeerd vissen en ik overal boodschappen doen, want je kan niet niks doen voor kerst, beetje zielig voor de jongens…pokkezooi.

1. Tante Cornelia:
    9 maart 2016
    Daar zou ik ook van balen. En boodschappen doen voor kerst is, denk ik, overal een crime.