aan de wandel.

16 juni 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Ondertussen moet ik nog van allerlei verslagen maken, ik blijf maar verslagen door de tijd, en nu met alle voetbalverslagen wordt dat er niet beter op natuurlijk. Ik schreef de vorige keer feestje compleet, maar t kan altijd nog completerder haha , donderdag prachtige rapporten (later meer) en vrijdag een oranje feestje (later meer) tjonge wat een week…….

Toen oma nog hier was (30 Mei) en nog lag te slapen, en Tjeerd druk was met wat anders, bedacht ik dat we naar de nieuwe weg konden gaan lopen. Die is net aangelegd boven aan de berg van Hope Estate naar Guana Bay en loopt dan op dezelfde hoogte langs de berg richting de doorgaande weg (terug) zeg maar. Wat wil zeggen dat daar tzt nieuwe huizen worden gebouwd. Zo gaat dat, eerst de weg dan de rest, en dan wordt de weg aan zijn lot overgelaten. Yep, dat is het zo’n beetje.

Maar voor nu issie prachtig, en daar wilden we wel even heen. Lopend. Knap he? Ik had de buggy mee, maar Tjeu heeft tot aan de nieuwe weg zelf niet in het ding gezeten, alle drie zonder mankeren omhoog, onderweg allerlei boeiends tegen gekomen (dooie leguanen, duiven, dat soort gein) mooie bloemen die ze allen voor me plukten, en allerlei draden waarvan ik dan maar moest weten waarvoor die zijn…ehhh…

Boven hadden we een prachtig uitzicht, en ik vond het niet zo erg dat Tjeu na een poosje wel wilde zitten, want de andere kant is een vette afgrond, en niet dat ie zo onbenullig is, maar dat je er tenminste ene van de drie vastgebonden hebt, maakt het net effe makkelijker wandelen. De kinderen zagen Tjeu zijn school Mister K en alle andere gebouwen die ze kennen, wat goed zeg, dat ze dat vanaf dit letterlijke andere perspectief dat ook zien.

Heerlijk was het lekkere sjouwen, en we genoten van het uitzicht!  Het was wel hot hot hot, en nadat we de eindrotonde hadden gezien en terug liepen, hadden de jongens er genoeg van, en hebben we Tjeerd gebeld. Die kwam en ging de krant halen, Suze en ik liepen ook nog de berg naar benee. Die had nog wel verder gewild, maar de jongens kwamen alweer terug,  ondertussen heeft ze met pappa al wel veel verder gelopen, de auto ophalen bij het werk, die daar wijs was laten staan na afgelopen vrijdag!!