water water en nog eens water.

21 september 2014 - Aguadilla, Puerto Rico

5 augustus Agadilla, naar las cascadas.

Ja watervallen. Mij niet duidelijk of ze natuurlijk waren, of aangelegd natuurlijk, of misschien een mixje van de twee? In ieder geval was t 45 minuten rijden, waren we er vroeg en was de ene parkeerplaats al tjokvol…..en een lange rij, in brandende zon. Alweer. Entree: nogal heftig 125 dollar.

Tjeerd werd teruggestuurd naar auto: mocht geen water,drinken, eten, wat ook mee naar binnen, geld wel tuurlijk ha. Voor een watervalbezoek? Nee joh, het was een waterpark; glijbanen golfbad, bandenriviertje dat soort gein. Echt mega groot was het niet, das ok, mega netjes ook niet, ook nog ok, wel mega herrie van muziek, iets minder, en lange lange rijen overal, das niks. Met gevolg dat ik veelal bij Tjeu ben gebleven, die mocht toch bijna nergens in. Dat gaf ook niet, want na een poosje had ie zijn favo; een brede witte glijbaan. Na twee keer ging ie alleen, naar benee, door zwembad, klom er uit, liep om, trap op (kon ik allemaal niet zien, was er achter) in rijtje, wachtte op signaal van de badmeester; ging zitten, keek naar mamma, en als die gebaarde “ wachtten!!” deed ie dat, als mamma wapperde “ kom maar” ging ie weer naar benee. Wat een kind, iedereen er om lachen, zeker na de 10e 20e en daarna –tel-kwijt-geraakte-keer. Dit onder een stevige “beat” van de dj die daar zat, vandaar de gebarentaal naar elkaar. Ernaast was een mini baan waar je met een band af moest. Toen de andere drie eindelijk terug kwamen van de grote glijbanen, ontdekten SU JU deze, en Jurre was verkocht. Die bleef maar gaan, Suze en Tjeerd weer van een grote, en Tjeu op die witte, ik maar heen en weer door water sjouwen links en rechts mijn jochies in de gaten houden.

Met zijn allen door een soort riviertje met banden, alleen Tjeu niet, die wilde onder geen beding in zo’n band, die zwom de hele weg mee!

Tjeu zwom ook nog met me in golfbad, vond ie leuk en gek, is not the sea??? Why wave? Why wave? De badmeester daar hield em goed in de gaten, net als iedereen, zo’n klein mannetje dat zelf rondzwemt bleek bijzonder. Ben met Suze en Jurre van twee glijbanen geweest die vooral heel heel hard gingen,…sjeeeeeeee. Goddank lieten ze Jurre ook overal afgaan, want officieel kwam ie net te kort zeg maar, en dat had een ramp geweest  anders…

Als allerlaatste klant bestelde ik nog stukken kip met frietjes en fris, met zijn allen op de stenen bankjes gepeuzeld. Tijd om te gaan, nog niet in de auto ontzettend noodweer..oei.

Thuis stond alles blank, wat ze geweldig vonden, en of ze nog niet nat genoeg waren geweest of waren, gingen ze ook nog met de tuinslang in de weer…kortom, heel, heel veel water deze dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Cornelia:
    22 september 2014
    Het zijn wel echte waterratten! Zo'n zwembad blijft altijd leuk.
  2. Carol:
    22 september 2014
    Nou Jokie, ook WIJ zaten vroeger in de (zomer-)vakantie heel de dag in 't water, in 't zwemad in Hoenderloo EN in de zee in Italie!
    Appeltjes vallen niet ver van de boom!
  3. J van Oort:
    23 september 2014
    Geen woorden, maar daden , ik zie vandaag bij .judith, dat het echt water-monsters zijn......en ook heel mooi weer te warm eigenlijk maar wel heerlijk hoor... groetjes naar Nederland van uit Guana Bay dag mamma.....!
  4. Mike:
    25 september 2014
    Blij dat ik glij!
  5. Peter van den Hout:
    26 september 2014
    Een mooi aangelegd park zo te zien.
    En fijn vermaakt allemaal!
    X