willetje en wieltjes.

2 september 2015 - Hoenderloo, Nederland

Een dagje fietsen en verstoppertje spelen ….de 29e Juni.

Tjeu zijn fietsje had nog geen zijwieltjes, wij met zijn twee richting Essie.

Bij de muziektent (das bijna daar) was Tjeu het helemaal beu dat ik em vasthield…lekker blèren. Aan het Dorpshuus, ernaast werd gewerkt aan een nieuwe gevel/uitbreiding, en neef Erik bleek daar ook aan t werk. Die vroeg wat er aan de hand was..ja Tjeu wil alléén fietsen. Oooohhh.

Tuurlijk, Erik ging naar huis en kwam met wieltjes terug, had ie nog in de schuur, zijn dochters zijn al groot hoor, hoe knap dat te vinden, hoe lief dat te doen. Bij Essie hetzelfde, achterneef (Edwin Essenstam) heeft een fietsen(verhuur)zaak, heeft t druk, en deed voor ons effe voor niks de wieltjes er op, ook al zo lief, heb ze later ijsjes gebracht, van Co, tuurlijk

Over (ome) Co gesproken, van Miranda, de vrouw van de zoon van, kregen we allemaal een gratis ijsje… Nou moe zeg,….ze halen dan wel van alles weg uit het dorp, maar de vriendelijkheid blijft gelukkig (behalve bij de midgetgolf dan). Meer Hoenderloo the friendly village dan SXM the friendly island.

Met Suze en Jurre langs mijn lagere school gefietst, sja, helaas helaas, deze is nu dicht. Leegloop,..ruzie, incompetentie of gewoon eigenwijze ouders die vinden dat de school van de buurdorp beter is, ik weet t niet, feit is dat ie dicht is, en zou voor mij een reden zijn niet voor dit dorp te kiezen om te gaan wonen. En als je de kinders net hebt….wat dan????

Die ene dag zaten mijn twee nog op “het beeld”, dat beeld waar wij allemaal in Hoenderloo elke pauze op klommen, waarmee we allemaal en met leraar, op de klassenfoto’s staan…dat beeld dat prachtige slijtplekken heeft van honderden honderden honderden handjes en voetjes….

Komen een paar dagen later, beeld weg, slik! Hoorde van oud klasgenoten dat er wel wat mee gedaan gaat worden, gelukkig, ik hoop dat ie bij muziekbos komt te staan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. J van Oort:
    3 september 2015
    Ja, heel veel fietsen met z.n allen, ijsjes eten met z,n allen , alles ontdekken van Hoenderloo...., gut wat ishet mooi in ons dorp. En wat hebben we fijn weer gehad....leuke foto,s ....,zien wij hier allemaal op je foto,s wat
    Voor mij toch gewoon is , blijkt op fot,s toch bijzonder ! Geeft een andere kijk op deze plekken. Doeiii.
  2. Carol:
    3 september 2015
    Tja, het IS daar ook leuk en mooi, net zoals op zoveel plekken in de wereld!
  3. Tante Cornelia:
    3 september 2015
    Zeker prachtig daar in Hoenderloo. Misschien moet ik er met ome Jack eens gaan fietsen.