drakenbootrace

1 september 2015 - Apeldoorn, Nederland

Jaha, ik wilde heel graag naar de drakenbootraces in Apeldoorn, al zo vaak zoveel over gelezen, zal nou toch es lukken? 28 juni 2015.

Ja en nee want niet iedereen was mee, en dat vond ik eigenlijk wel jammer, maar van de andere kant was het zo voor iedereen ook ok..

’s morgens kwam Carol met de zijn jongens, Jurre sprong ze in de armen, en de 4 mannen bleven bij oma. Die hebben gefietst en gewandeld en gevoetbald en ijsjes gegeten natuurlijk.

Carol nam mij mee naar Angeline, waar Suze was weet je nog? Die had t heerlijk en kwam aangefietst met tante, ook dat nooit gedaan, achterop zitten!!

Met zijn vieren naar kanaal, langs allerlei standjes richting het grote grasveld, en de drank natuurlijk.

Muntjes halen, oh, gewoon je bankpasje in doen en zeggen hoeveel muntjes je wilt, alweer wat nieuws..plong plong, en handvol muntjes…de rest bekijken we later wel..Im an Englishman in New York.

Niks voor jou Tjeerd, allemaal Grolsch hierzo…Suze vond het allemaal boeiend, Alexander en Deem kwamen ook nog, samen met de marine, kaasmeisjes, Vikingen en weet ik veel wie nog meer. Nee, boven de rivieren geen carnaval, maar verkleed-feestjes zat zou ik zo zeggen, minstens even gezellig en zonder die vervelende muziek ha!

Zie ik daar een bekende lopen, ja hoor, Sandra van neef Erik, in de laatste tent zat team Hoenderloo, wat een bak, gauw kijken en lachen en kuskus en blablabla en aanmoedigen dan natuurlijk. Hoeveelste ze zin geworden weet ik niet, boeit ook niet.

Nog maar es muntjes tanken en huh half muntje,..”ja, gewoon doorbreken tante” zei Alexander. Ik in een deuk, ook dat heb ik nog nooit gezien, muntjes doorbreken, ahahahhaha, handig! Ik draag nog net geen burka zeg

Zonder bekeuring en met worstjes tante naar huis gebracht en onszelf weer naar Hoenderloo. De jongens hadden bakken lol, Suze showde haar aankopen, nog borrel en eten, wat een bijzondere dag!

1. Tante Cornelia:
    1 september 2015
    Nooit geweten, dat ze in Nederland ook een Drakenbootrace houden. Ziet er heel gezellig uit.
    Oh ja, Tjeerd gefeliciteerd met je verjaardag!
  2. J van Oort:
    1 september 2015
    Goed zo, Judith , herinneringen komen weer boven , en met die kornuiten gewandeld , voetballend, door het bos en zeker ijsjes....., geweldig en regen....een flinke bui...maar dat mocht de pret niet drukken...,grote bomen genoeg zei, Jasper. ....leuk, leuk, leuk.!
  3. Carol:
    3 september 2015
    Was wel heel gezellig in Apeldoorn. Het is daar tegenwoordig best leuk!
    En ach, die moderne dingen leer je snel genoeg! Net als pinnen bij de viskraam!
    :-)