wind en rog vangen.

19 januari 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

arme allemaal, en vooral Tjeerd, alweer een week met mega hoge golven en small craft advisory...niet varen dus, alweer niet. schiet lekker op zo.

Zowel opa als oma konden deze vakantie niet ver lopen, en daarom gingen we picknicken in Guana bay, en Tjeerd vissen. Tjeu blijft het net zo leuk te vinden als Jurre en heeft talent. Ik met de kinderen vooraan in de golven, het was zelfs bij kniediep oppassen geblazen, dus dat heb ik dan ook gedaan.

krabsalade, hotdogs,gehaktballetjes, mosterd, eitjes, tonijnsalade, crackers broodjes pesto fruit en juice mee en zo stond dat alles met opa en oma te bakken in de zon, een parasol opzetten ging echt niet met die wind!

Tjeerd alweer een rog gevangen, deze keer zijn we allemaal getuige!

En ja Carol, als ie wat uit zee vangt dat volgens onze "viskaart" te eten is, gaat het mee en eten we het, deze week nog op met opa en oma. Maar vissen uit de pond of ene van de stille watertjes, die hoef ik echt niet, gaan soms mee en in de vriezer voor aas.

Tjeu zijn vlieger had ik aan een in het zang rechtop gezette plank vastgemaakt, dat was mooi makkelijk!

1. Tante Cornelia:
    20 januari 2015
    Leuk, dat jullie jongens dat vissen zo leuk vinden. Jammer, dat jullie niet konden gaan varen met opa en oma. Moeten ze toch nog een keer terug komen.
  2. Kim:
    21 januari 2015
    hoi hoi, wat eens super leuk blog schrijf je!! Wij zullen september 2015 met ons gezin (3 kids) naar Sint Maarten verhuizen! Ik heb 1001 en een vragen.. zou ik je een keer mogen mailen! Voornamelijk over de school van de oudste twee.. vind het zo moeilijk!

Ik hoop iets van je te horen!
    Groetjes,
    Kim
  3. Carol:
    21 januari 2015
    Nou, al die vis uit de zee zal je 'n hoop geld uitsparen :-) ! Leuk om te zien zo'n spectaculaire vangst! Eet smakelijk!
    Groet Carol.
  4. Judith van de Pas van Oort:
    21 januari 2015
    Hallo Kim! Als je je aanmeldt heb ik je email, kan verder niemand zien, en je kan jezelf ook zo weer afmelden, das geen probleem. Dan stuur k een mail en dan roep je maar! En ja.....school is ook het moeilijkste...ik ben o-ver-al geweest omdat "onze"school verhuisde... (Zie weblog) ze zijn nog steeds op montessorischool waar ze alle 3 gelukken zijn! Maar mail maar, we'll talk!
  5. Kim:
    Hoi Judith,
    Bedankt voor je snelle reactie!! Mijn email is: [email protected]
    Fijn dat we kunnen mailen! Alles is zo nieuw en spannend!

Liefs,
    Kim
  6. Peter van den Hout:
    21 januari 2015
    Zo Tjeerd,da's de moeite zeg! Unne flinke!
    Judith,je kunt wel een advies/ bemiddelingsbureautje starten misschien voor de " nieuwkomers"?
  7. J van Oort:
    23 januari 2015
    Heb ik altijd al gezegd Els....! Maar ja misschien dringt het haar nu door dat er veel hulp soms nodig is. Maar misschien de tijd he. Wij hiervan kunnen dat niet beoordelen. Maar Judith het gaat prima zo..... Voor ons allen .dag lieverd.