zee egel kus.

22 januari 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De laatste dag samen, was een avond met voorbereiding alom, dagje baby beach met bbceetje leek ons de beste afsluiter!

Goed idee, de hele mikmak en iedereen mee in de auto, effe meten maar het ging, om iets over 9 present, net op tijd voor laatste tafel, tien keer zeggen, pas op voor de bomen Henk…..en ja hoor, boenk, de elfde keer was prijs, opa bloedend hoofd. Ik mag niks zeggen, ik had ooit een gat in mijn voorhoofd weetjenog?

De entree naar de “pond” erachter hebben ze in ere hersteld, het zag er prachtig uit hoor, en het stikte van kleine visjes en krabben. Goed idee voor natuur dus, heel blij mee!

Jurre zwom en snorkelde met mij mee naar het platvorm, Tjeu op mijn rug. Gaat ie in mijn snorkel zitten blazen, ik stikte zowat, de druif. Springen en doen, Tjeu ook, Jurre vissen, had hengeltje mee. toen kwam het, Suze kwam ook, alleen gezwommen naar dat ding, een mega overwinning, ze zwemt als de beste, maar was altijd bang voor vissen en zo…en nu deed ze het geheel alleen Ik trots!!!

En toen Tjeu…die wilde terug, spring er in en zwom geheel alleen naar de kant, onder toeziend oog van mij op dat ding en Tjeerd aan de waterkant. Nog meer trots!

De visjes kwamen heus op Jurres nep hengeltje met nep visje af, dus na terug zwemmen ging ie op het zwembad zeg maar, vissen, met brood en macaroni. Was er niet meer af te slaan!

En wie liep daar ineens, Lukas! Tjeu verrukt, Lukas moest mee zijn opa en oma zien, ach, wat is dat toch lief die twee mannetjes!

Met de drie nog over rifje gelopen en Jurre, tuurlijk, neemt een zee egel mee. Die moest en zou in een emmer, en dan met duikbril op die emmer in, om te kijken, Issie hele dag mee druk geweest, met Spiny, water verversen, “aaien”, kijken. Ondertussen deed Tjeerd barbien, hotdogs, sateetjes, pofaardappel…jamm jamm, sla en vers stokbrood en macaroni en de rest, het ging allemaal een eind op, het drinken allemaal tuurlijk haha.

Jurre moest Spiny terugzetten, tranen. Dat kind en dieren. Hij ging met Suze een speciale plek maken voor em…de zorg die ze daaraan besteedden, kan je gewoonweg niet geloven.

Was een grote wolk die steeds groter werd en donkerder, maar geen regen bij ons daar, we zagen wel een tunnel naar benee…oeiii… Later bleek gehoosd ergens anders, deze keer hadden we geluk dus! Super dag, na 5 en naar huis, later op de avond nog Chinees gehaald want honger??? noueh…

Tjeu sliep in de auto en heb ik uiteindelijk na slapen op de bank maar onder het zand in bed gelegd…hij sliep tot de volgende ochtend!

1. Peter van den Hout:
    23 januari 2015
    Ik had dat wel willen zien,jij en Tjeu met die snorkel.
    Een leuke funniest home video:-)
    Ach,en Jurre,onze dierenverzorger met zijn duikbril in een emmer,je blijft lachen met die drie van jullie!
  2. Tante Cornelia:
    23 januari 2015
    Die Henk toch, het zat niet echt mee zo te horen.
    Heerlijk, die liefde van Jurre voor de beestjes.
    Terecht een drietal om trots op te zijn, Judith!
  3. J van Oort:
    23 januari 2015
    Wat een fijne vakantie dagen aan het einde van een vakantie.... Ik hoop dat Engelien en Henk het ook gezellig hebben gehad... . Liefs
  4. Carol:
    24 januari 2015
    wat heerlijk zo"n dag, samen met opa en oma, en 3 (klein-)kinderen om trots op te zijn!