39 met zijn 4 en.

23 april 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Donderdags een dagje thuis, zwemmen voor de verandering haha. Met Suze naar de stad geweest op zoek naar bikini voor haar. Gevonden, dachten we,…. slippers voor mij, nee had ik nog niet nee, en een board voor Tjeu voor maar 12 dollar, niet zo’n goeie als de andere twee nee, maar voorlopig goed genoeg.

Ondergoed voor Suze en Jurre, want die twee schieten als omhoog als paddenstoelen, en strak ondergoed is een crime ja!

De volgende dag bedacht Suze dat het leuk zou zijn als Zoë met broer Dean zou komen spelen. Mij best, alleen, krijgen we dat geregeld? Ja dus, pappa is een Nederlander, en mam een Australische, en veders kwam ze brengen om iets voor 10.

Dat werd gezellig, hele dag eten en drinken aanslepen, smoothies van vers fruit en macaroni met cheese, ja zelf maken ja, stiekem met wat knoflook, ze vraten de pan schoon leeg met zijn 5 en. Tjeu speelde gewoon mee, wat leuk, 13, 10, 7, 6 en 3 jaar samen!

Tjeu sliep en de andere jongens gingen met drietjes boarden, op tijd terug komen want 3 uur in de middag werd Dean opgehaald want die moest gaan zeilen, ook vet!

Tjeerd thuis dus Tjeu konden we even laten slapen, toen ik weer met de overige drie en de drie honden naar het strand. Na klauteren op de stenen aan het einde, wilden ze toch wel zwemmen…Zoë had nog bikini aan, van Suze gehad, die we net gekocht hadden, bleek te klein voor Suze…en Zoë is een klein ding. De andere twee in ondergoed, en maar weer zwemmen en duiken en maf doen. Nyx waagde zich zowaar wat in het water, Jip met der poten en meneer Jansen absoluut niet..

Thuis douchen allemaal, verder spelen en om 6 uur kwam vaders weer Zoë halen, eerst nog effe buurten en een biertje tuurlijk.

Jep, bij elkaar spelen gaat hier anders dan in Nederland, als er iemand komt zijn dat meestal hele dagen, of als er ene gaat…en ouders hebben allemaal een taxi bedrijf.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renske:
    25 mei 2015
    Knap Judith dat jij dat zo'n dag volhoudt. Ik ben sommige kinderen na een uurtje al beu. X
  2. Tante Cornelia:
    25 mei 2015
    Het kost misschien iets meer moeite om af te spreken maar als de kinderen gezellig samen spelen is het dat wel waard.
  3. J van Oort:
    25 mei 2015
    Gezellig met vrindjes samen spelen , leren ook zij samen met omgaan en zo.en fijn dat jullie tijd hadden. Een geslaagde dag. Maar wel moe denk ik na afloop. Ik denk aan jullie .....xxx
  4. Peter van den Hout:
    26 mei 2015
    Het houdt mekaar gewoon bezig,meestal heb je er geen kind aan .
    In de vakanties was het bij ons ook hele dagen raak incl.logeren.
    Nu schuift de boel op naar dancetours,party's,en alle feesten die ze maar kunnen bedenken. ( met alle zorgen van dien..)
    Kon ik soms maar 10 jaar terug in de tijd, net in die fase waar jullie nu zitten Judith,alles nog redelijk onder controle hebben. GENIET er echt bewust van,maar dat doen jullie wel,dat lees ik in elk verhaal . X
  5. Mike:
    26 mei 2015
    Zijn schoenen ook een probleem omdat ze er snel uitgroeien? Ik las laatst iets over schoenen die verstelbaar zijn, zie https://theshoethatgrows.org//. Niet de mooiste schoenen, maar wellicht wel praktisch.
  6. Judith van de Pas van Oort:
    26 mei 2015
    Met deze twee erbij ging alles super, ach, eigenlijk maakt het mij helemaal niet uit welk kind, of meer, er komen Renske, ik ben veel eerder al die zeik ouders beu dan welk kind ook. Je broer was ook thuis by the way.
    Moe viel wel mee mam, wel lege koelkast hahaha!
    Els, ze racen hier wel om een zwembad als ik die kleine man niet in de gaten houd, die zwemt tegenwoordig zonder iets de lengte over, maar mag ie niet zonder een van ons erbij....dus das best eng. wandelen achter ons huis langs is ook favo, via dakjes en muurtjes naar de andere kant, doodeng, maarruh...ik deed dat zelf ook zo graag...(en nog)
    En ik doe mijn best bewuster te zijn van dat ze nog kleiner zijn, hoewel ik me elke keer een oeplawaai schrik over hoe snel het allemaal gaat. Bizar,geen kind, tijd bestaat helemaal niet, zo gauw er eentje is gaat alles tig keer zo snel, laat staan met deze drie...
    En Mike, wat lief van je, en grappig genoeg had ik dat zelf van de pas gezien.
    Met mijn verleden in de schoenen probeer ik ze zoveel mogelijk in leren schoenen te laten lopen, gelukkig moeten dichte schoenen op school, en thuis sjaaaa...met 30 graden is het blote voeten of slippers of crocks, geen van drietjes wil "stupid" sandalen...goh, van wie hebben ze dat nou???