Avonturen...of avond uren, met Bert

20 maart 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Dag na vrijgezellig dagje, de 2e feb dus, toog ik in mijn upje naar het vliegveld, neef Bert ophalen, vervelende tijd altijd die KLM, althans, wanneer je kleine kindjes hebt die nog “nappen”…  Zo druk als het die keer was op de weg ervoor/boatbar/sunset, zo ernstig heb ik het nog nooit meegemaakt, mud en mud vol overal, bars, strand, rotsen, stootranden langs de weg, op de weg zelf hingen mensen, hekwerk van vliegveld hinge alles zo’n beetje vol, compleet kermis die dag.  Ik kon nergens langs en al helemaal niet parkeren, en met dat de auto stil stond landde de KLM en kon ik over muurtje een nog net een foto maken van het terug taxiën, ook niet fun.

over niet fun gesproken.

Mijn verjaardag was in eerste instantie ook zoiets niet fun. Ik had al 5 plannen gemaakt en weer laten varen…en dacht uiteindelijk, feestje thuis met  met Tjeerd ziek, (dus geen kadootjes van de 4 want sja, wie moest dat halen??) wie me hier feliciteert neem ik mee uit eten/op stap.

Nee nee, vanuit Nederland was niet iedereen me vergeten. Hier wel, tot 3 minuten voor 12...Jennifer, totally forgot (and this one being the one I understand the reasons why!!!) and the rest.  Dussss de 24e zijn we met tweetjes naar Karakter gegaan, Bert ons ook nog brengen de schat,oh ja verwarrend, eh, de man van Jennifer, Annekes dad,….. daar wat eten, later de simpson bay strip en Pelican  en terug onveilig gemaakt, the Pete van de Pine apple ontmoet…Vertel lekker niet hoe laat het was geworden. Uiteindelijk dus toch fun.

Bert’s aankomst was net pakjesavond, maar dan in de middag, men oh men wat had die veel bij zich voor ons allen, waarvoor nogmaals en nog steeds heel veel dank!!! Bert en ik hebben vooral geluncht ( na ’s morgens al van alles koken voor de avond) en Bert heeft veel bij het zwembad gezeten, met of zonder de jongens, zodat ik dan de rest van de never ending story kon doen. Mee naar school, naar Maho, Judith mee helpen kleren kopen voor de bruiloft, gewoon shoppen voor kooooopjes van zwembroeken, he Bert?... en Suze en Jurre en dagje mee spijbelen en  naar Karakter was er ook bij natuurlijk, helaas zonder pappa, en helaas, nog geen varen geblazen. Foto’s zijn er massa’s, ennuh, we moeten die van Bert nog hebben, helemaal bij ingeschoten met alle gedoe. (sturen Beukestam!!)

Gedoe in de zin van, los van de normale zaken en we hebben visite zaken, en Tjeerd ziek zaken was er nog wel meer te doen. Bijvoorbeeld even twee cheques innen, van deze kant, en ene van de Franse kant. Sssssjjjjjjjjjjjeeeees, wat een gedoe, en de Franse is tot op de dag van vandaag nog niet geïnd. Bij onze eigen RBC voorheen RBTT bank kon ik niet terecht, sinds januari dit jaar..want…dat geld ging via Tobego en bladiebladiebladiebla en dus niet. Geld van de Nl cheque van andere bank kon ik ook niet innen bij onze bank, moest ik naar die specifieke bank. Wij daarheen. Nee, kon niet, niet op mijn naam, moest Tjeerd tekenen, aan mij overdragen, allebei de paspoorten mee,…jep. Ok.

Dan naar Marigot spreek uit als escargots, ik zeg Marikots met geen parkeerplekken, 8 euro voor twee koffie aan een stinkboulevard zonder uitzicht en een winkelsluiting van 12 tot 3 of zoiets.. Ah ja, ah nee, der zijn wel leuke plekjes, aan de haven bv, waar je lekker kan lunchen bij een duitser met humor,..ja? ja, bizar. maar toch, tis niet mijn favo, en anderen willen niets liever dan, mooi toch? De bank populaire was nog nèt open voor de beruchte lunch-heures, “vous êtes cliènt ici? Ikke jaja, ik kom hier wat doen, dan ben ik toch klant? Non non, ik moest een bankaccount hebben bij hunnie anders kreeg ik niks. Hij’s fijn.  Ook daar nul op rekest of liever ons account… Ben je wel twee dagen verder… wat een geklojo. Ben ondertussen naar de gevers van de cheque geweest, nu heb ik er ene zonder naam, die moet ik dan via een Franse kennis zien te innen. Merde.

Je leert elke keer weer bij zalk maar zeggen.

Ergens tijd gemaakt om naar de kapper te gaan, jawel sorry Wen, niet jij de kapster Wen, tis er af. Had leuk gegoogeld op korte kapsels.nl en daar was ze dan….kopietje mee en Iris aan de knip..tot ontsteltenis van alle andere dames die er in en uit liepen, voor die doelgroep is lang haar zo’n beetje nummer 1 must have als vrouw zijnde, met direct daarop volgend laaaaaaaange vingernagelsindelak (manicure elke week,….eh, hebiknie) en 2, ook zoiets als fluwelen voetjes van ook een bezoekje aan de pedicure in diezelfde week….ehm….   Ben al blij met de kapper eens in het halve jaar.

Ze deed het super, met de foto bij de hand, maar maakte het geheel veel te gekapt naar mijn zin. Maar ze was er zo druk mee, en zo in der nopjes dat ik haar net zo blij liet en ook blij naar huis ging, wat is nou 40 dollar voor 2 uur knippen en föhnen en nog meer knippen en plakken? (fooi blijft geheim) en zo’n blije kapster?

Suze en Jurre zijn ergens die week ook nog meegetroond naar de kapster, Suze boos, Jurre blij, en ik ben de trouwdag zelf weeeeeeer geweest haha, zo kom je der nooit, en dan 3 keer per week. Mam, ging jij vroeger niet elke week met die suikerspinnen van toen???

De twee weken met Bert vlogen om en toen was daar dan nog eerst de lang verwachtte bruiloft, voor Suze vooral…. Waar we konden blijven tot sint juttemis dankzij Bert’s oppaskunde….maar dat is voor de volgende keer. En ja tante C, ik ben er weer….

1. J van Oort:
    20 maart 2014
    Gelukkig dat je er weer bent.....,ga je zeker in de maand april as. Zeker zelf aan het zwembad zitten om uit te rusten? Als TJ., tenminste weer opgeknapt is naar al die hectische dagen....... T,is toch niet normaal, ....doe is rustig ,zeg ik,.......!
    Groeten xxx
  2. Tante Cornelia:
    20 maart 2014
    Je nieuwe kapsel staat je goed.
    Mooie foto, die jullie aan oma de Rooij hebben gegeven. Jullie staan er allemaal mooi op.
    Succes met het innen van je cheques!
  3. Mike:
    21 maart 2014
    Je kunt altijd die cheque nog aan Tjeerd geven, die draait wel een sjekkie!
  4. Peter van den Hout:
    21 maart 2014
    Cheques, wat voor cheques? Heb ik iets gemist,of er overheen gelezen??
    Mooi koppie Judith met die krullen.
  5. Wendy:
    22 maart 2014
    Ziet er goed uit hoor je blonde koppie, ooit neem ik het weer over!!!