VRIJ- GEZELLIG- DAGJE

1 februari 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Jawel, ze zijn er nog, hier daar, waar? Overal en nergens op nog steeds Sint Maarten. We hebben alleen nov/dec,jan, feb, en Maart bezoekers hierzo, ja waar bezoekerscentrum Ome Ep hierzo tegenwoordig. Het eerste dat erbij inschiet is zo ongeveer de website bijhouden, domdomdom, want er gebeurde heel wat en nog steeds. On your mark, get set, ready, one two three go zegt Tjeu. Ja Tjeu..

31 Januari was de vrijgezellen dag van Dirk-Jan, helaas heb ik er amper en foto van gezien, en nog meer helaas was Tjeerdmans niet mee, want ziek. Hoe sneu is dat nou? Heel erg….wanneer trouwt er nou iemand (hier of waar) en ben je ook nog getuige?....

De volgende dag was het Nadia’s dag, en onder andere een beetje de mijne dus, 1 februari jawel, de volgende dag zou Bert aankomen….daar heb ik toen maar effe niet aan gedacht, wel van te voren alles weer in gereedheid gebracht natuurlijk samen met Tjeerd.

Zaterdag, het was wat, Jurre had een feestje van Armand Tan bij kidsworld vanaf 1 uur, en moest om 4 uur weer gehaald worden. Ik was er niet want ik werd door Sina gehaald om 12, Suze is naar Jennifer en Bert gebracht door Tjeerd..die zou bij Anneke blijven slapen, maar had Tjeerd nog steeds Tjeu om mee te nemen ook, en dat terwijl ie echt niet lekker was..rottig.  Jurre bleek niet zo happy eerst, maar t kwam goed toen Janoqua en der mamma ook kwamen, Tjeu had een broek vol natuurlijk, ik zat bij dreams aan de Franse kant en Suze zou gaan spelen…. Arme Tjeerd. Maar…. De jongens hadden frietjes en frikadellen en kroketten en kipnuggets, allemaal bij de tv gegeten, dus knappe pappa had er ook een feestje van gemaakt ’s avonds!!!

Suze bleek later van mamma en de rest te winnen wat feesten betreft, Bert kreeg bootbezoekers die het eiland rond wilden, en zo kwam het dat dochter lief naar de Franse kant is geweest, daar een hapje en drankje oelala, terug naar Phb,  op de boardwalk eten en drinken, hapjes en sprite en dansen bij de bij de sunset bar, hetzelfde bij de buccaneer en dan ook nog sjiek uit eten bij Izzi de italiaan, waar van ons allen alleen Tjeerd ooit es heeft gegeten. Daarna slapen in de woonkamer op mega opblaasbed, met tv voor de neus, enfin, je kan je voorstellen dat die twee mega hebben gefeest, wat een giller!!!

Wij waren bij dreams, Baye Nettlé, waar een lange tafel gedekt was, niemand van ons een rosétje te kort kwam en Nadia geen presidentetje. Het eten was waanzinnig lekker en veel, pfoe, hele camembert met van alles erbij vooraf, en dan nog sushi… Kennis gemaakt met Esther de buurvrouw van Nad, de rest kende ik wel….wat was het gezellig!!!

Helaas ging Sina hierna naar huis, ervoor in de plaats kwam Monique, Moos, we waren nu bij de simpson bay jacht club….drankkie en wachten op een loopje naar een paar deuren verder voor een “ritje” in een dingy of schrijf je dinghy..ik weet nie….over de lagoon, onder de brug door en naar de random wind overstappen, bootje voor de komende uren…

Vooraan zitten, nee, toch achter, eerst maar es effe met een trapezetje het water in suizen. Wat een duffe meiden lol, en wat was het water warm die dag. Als ver-uit de oudste van die dag (haha) en verre van de wijste, kon ik natuurlijk niet zeggen, da doek nie….. En…….JUMP. he Leanne, nou heb je es echt wat gemist hoor!

Drankjes en hapjes vlogen om de oren want we voeren de zee op…. Wat doen zo’n haffel vrouwen dan? Zelfde als mannen? Eh, de kinderen komen natuurlijk eerst aan bod kwa verhalen, en daarna gaat de drank verder en zin en de onzin ook. Op de voortste punt gezeten met Nadia en Leanne en Gwenda kwam ook nog effe langs. Terug werd het donker van de wolken, en het tijdstip, en na effe was het noodweer en zongen we de sterren van de wolkenvolle hemel met zijn allen…bonnie kom je buiten spelen? Bonnie over the ocean, Nederland is kampioen, indianen, een beetje verliefd en nog veel en veel meer dramatisch “slechte” nummers, zonwaar nog veel dramatisch slechter vertolkt door ons allen Behalve Leanne want die blijkt prachtig tweede stem te kunnen zingen Zo zie je maar weer, weer wat geleerd! Wat een toestand, de kapitein trok een vet windjack aan en wij zaten in bikini onder alles wat we konden vinden aan doeken handdoeken, kleren en lege bekertjes haha.

Klein bootje weer in kuskus schipper en de dame bracht ons, al krijsend onderhand, langs de jachtclub weer naar de kade…alwaar omkleden en terug lopen..op naar de volgende drankjes, nadat ik even prive had bijgebept met Monique en mijn zwartebessie al rinkelde omdat Nadia zich afvroeg of we in het water lagen of aangereden waren??? NOooooo we’re coming….

We zouden nou naar een tentje binnen de simpson bay marina, maar niet iedereen had een ID mee, ook niet iedereen had überhaupt nog een idee volgens mij, en dus werd het The red piano. Behalve ons lollige toestandje was er niet veel te beleven, en is het wat mij betreft altijd veel te koud daaro, hoe veel je ook staat te springen. En dus verhuisden we naar de Soggy dollar.

Nee daar dan.

Wat een malloten kun ja daar toch tegen komen (zouden ze dat van ons ook zeggen?). Enfin, zie foto’s. De discjockey had zowaar wat van U2 en Pearl jam en links en rechts vielen mensen af…..of van podium af…of gewoon af van al dat gezweet. Nadia en ik vertrokken als laatsten, verrassend, jaja, met taxi, maar ik vroeg me continu af waarom we zo vroeg gingen, het was pas half 12??? Ja hoor, 12 uur achtereen van de feestpartyenderest en dat op mijn leeftijd he Tjeerd? . Ouwe taaie jippie jippie jee… Wat een dag!!! Oh ja, er zijn veel dingen en dagen om nooit te vergeten, maar deze valt wel in de categorie hele bijzondere. Dank  je wel Nadia, Sina, Leanne, Esther, Monique, Bonnie, Carola, vriendin van-sorry ben jenaameffekwijt,  Gwenda,…mijn  ROM is met een super deel gevuld!

1. Tante Cornelia:
    18 maart 2014
    Fijn, dat je er weer bent.
    Gezellige dag geweest zo te horen en te zien. Altijd goed zo'n feestje!
  2. J van Oort:
    18 maart 2014
    Tja, het was daar vast heel leuk,
  3. Peter van den Hout:
    Ah, ze is er weer!
    Nou, jullie lijken de Gooise vrouwen wel!
    Hoop voor jou dat er nog veel gaan trouwen,dan sta je er nog goed voor Judith;-)
  4. Peter van den Hout:
    Ah,ze is er weer!
    Jullie lijken de Gooise vrouwen wel!
    Hoop voor jou dat er nog veel getrouwd wordt daar Judith,dan sta je er nog goed voor;-)
  5. J van Oort:
    Zo, te lezen Jud., zijn we allemaal weer blij, en jullie ook ? Xx