what's up?

30 januari 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

What’s happening?

Nogal veel voor de “verandering”.

Een keertje sea side nature park, er waren lammetjes. Ah.

We wilden wel eens het hele pad af lopen, maar natuurlijk, een eind op weg begon het te hozen, als we daar zijn gaat het regenen, net zoals het elke maandag voor/tijdens/vlak na de zwemles regent. Weird.

Ik werd gebeld of ik op een verjaarsfeestje wilde komen, van Cherryle, moeder van twee die ook zwemmen. Hoe geweldig was dat? Nou super! Werd opgehaald en thuisgebracht, naar Orient bay; Table d’Antoine, stonden flessen rosé klaar in het ijs, en deze was heerlijk, geen een glas zelf in geschonken…service was superbe! Hapjes ganzelever, eendeborst, calamaris, miniglaasjes rauwe vissalade.. broodjes met kaassoorten,WOW! alles onder soort tentdoek buiten, heel cosy cosy, ik kende haar en Tanya oude buurvrouw uit Pelican, meer niet, ook dat was leuk, boeiende verhalen gehoord! Om twaalf uur mega fles echte champagne en chocoladetaart… denk dat het wel wat gekost heeft dat feestje, maar was me dat even geweldig! Twee uur thuis… (dank je wel allemaal en Cherryle in’t byzonder!)

Jurre had deze dagen beetje last van zijn buik.

Toen kwamen opa en oma  de 13e,waar nog van alles over te vertellen valt, dat komt later.

De keuken werd onder de wasbakken gesloopt en vervangen, ja hoor, een jaar en een maand na dato. Maar tis gedaan, nog een week later de rest afgemaakt, zonder aankondiging, in ieder geval geen stinkende rottende kastjes meer. Het raam bij Suze moet nog steeds, net als het “hek” bij de achterdeuren. De huismanager is geweest, en vertelde dat de aannemer zo maar ineens had verteld niet meer te komen. Ook lekker.

Wij zijn naar school geweest om nou toch eens een gesprek te hebben over de onbegrijpelijke toestanden met die bus. En meer zaken. In de hoop op verbetering. En? We zijn alweer 3 weken verder, en het is nog steeds niet zoals het moet, word weer geacht af te wachten deze week, wat ik al sinds schooldag 1 doe eigenlijk. Beetje belachelijk ja.

Tjeerd is al bijna twee weken ziek, en sinds maandagavond Tjeu ook, gisteravond serieus overwogen hem mee te nemen naar ziekenhuis, hij had 40 graden koorts. Maar hij dronk zijn fles ineens leeg, en het bleef bijna helemaal binnen. Hij heeft de nacht bij ons op de bank en in bed gelegen, en is nu al een stuk beter, nog wel 38.5….

Vandaag weer zwemles voor alleen Jurre, vorige week weigerde hij aldaar en heb ik em mee naar huis gesleurd. Boos ja, heel boos, niet alleen op Jurre, want… Ik begrijp het ook wel, half 5 is laat, en sinds ze zo ver weg moeten naar school, en dat allemaal zo heerlijk “soepeltjes” verloopt, is dat eigenlijk allemaal veel te veel. Maar ja, hij moet toch ook zijn diploma halen?

Kortom, schoolzorgen overheersen mijn gedachten al sinds Juli, en het wordt er niet gezelliger op. Hellup!  Iemand?

1. J van Oort:
    30 januari 2014
    Hellup, ik kom wel een poosje, maar och , daar heb je ook niks aan ,zo,n oud mens.....,haha....
  2. Tante Cornelia:
    30 januari 2014
    Ik kan je helaas niet helpen. Ik had en heb voor allerlei soorten frustraties mijn "koffieclub". Sommige mensen lachen erom maar wij vinden het prettig. Vaak is het al fijn om het een keer uit te spreken wat je dwars zit en vaak heeft er iemand een oplossing en kun je er weer even tegen!
    Kop op Judith, het komt echt allemaal goed.