plane crash Guana Bay 16.45 pm.

27 januari 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Vandaag kwamen Suze Jurre ik en Tjeu thuis om iets over half 5.

Suze en Jurre hadden zwemles op school bij mister Gomez, het verkeer zat vast, brug of geen brug, en we moesten Tjeu ophalen, want Tjeerd is al meer dan een week ziek.

Had net de bullen overal uit toen Jennifer me belde, haar huurder boven had net precies een vliegtuigje zien crashen in de zee, hier in Guana bay, niet al te ver weg. Denk kwart voor 5.

Volgens hem vloog het gewoon, toen trok het op omhoog en toen recht naar beneden….

Nog voor we ophingen reed er al weet ik wat aan wagens met zwaailichten en sirenes, Guana bay in, en naar boven naar het andere kleine strandje, en weer terug. Ik besloot te gaan kijken, bij Jennifer stonden tig auto’s en nog meer politiemensen op de stoep en op de porch boven. Gelukkig zag ze me, dus ik zei ik kom zo, even gaan kijken verderop met de auto, niks te zien. Terug bij Jennifer staan kijken op de porch, turen door de lens, niks. Toen kwam er een klein vliegtuigje over, daarna een helicopter en van rechts kwam een boot van de sea rescue aangestoven.

Aangezien ze allemaal moe waren, Tjeu had een feestje gehad op school,  gezien had dat Jennifer en Anneke wel ok waren met dat gekkenhuis gedoe bij hun thuis, dacht ik, terug, en thuis gauw gegeten, gelukkig al gister gekookt. Op de porch telkens kijken, ineens zag ik twee andere kleine bootjes, en daar was de veerboot meende ik te zien, klopte dus, de voyager, die vanaf Oyster pond naar St Barths gaat. Die bleef ergens dobberen. Het vliegtuigje was vanaf Crand Case vertrokken naar St Barths.

Ondanks vette lens en verrekijker zag ik niet wat er gebeurt is, wel zag ik mensen achter op de boot staan, ik dacht nog, misschien duikers,..door wat dan ook kijken is niet zo simpel met een minimannetje dat aan je staat te trekken, en twee andere minimensjes die dat ook moesten doen. Blijkbaar heeft die veerboot de mensen gevonden, er bleef ineens ook een helikopter cirkelen. Daar kwam ineens de kustwacht aan vanaf PHB kant, drie kleine bootjes met blauwe zwaailichten. Ik denk ongeveer een uur later dan de crash…..

En die gingen ook zo weer weg. Niet veel later belde Jennifer weer, dat de voyager de drie gevonden had dus, en dat ze naar ziekenhuis werden vervoerd, allen met kleine verwondingen.

Van Leanne hoorde ik dat ze zelf het ziekenhuis inwandelden.. dus nah, wat een wonder!

Blijkbaar heeft de piloot zelf een neusduik gemaakt om een “platte” crash te voorkomen….wow…

Wat een rare week is me dat hier weer geweest, met heel veel gesodemikmak, nieuws, raars,en Tjeerd hartstikke ziek, ehm, pfff vertel ik nog wel. Maar dit slaat dan wel weer alles zeg maar. Tjee!!