beetje saai verhaal misschien...

4 januari 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Zoals ik al zei, de eerste dagen van de vakantie vooral veel uitrusten. En wachten. Wachten op iemand die de boot kwam maken…kwam nooit. Tjeerd die em ging maken. Wachten op geld, tuinmannen, klusjesmannen, want het dak lekt nog steeds, nu in de woonkamer ook, wachten in rijen, niet in Gilze, wachten op Santa, wachten op meneren die niet op de afgesproken plekken waren, en weer terug wachten, enzovoort, erg irritant, dat blijft het op dit eiland.

De dag van kerst kwam toch gewoon na de normaal verstreken tijd, niemand die dat kan verprutsen hierzo, en in de morgen was de regenboog daar, wij allen blij dat opa bij ons was!

Kadootjes genoeg voor de kinderen, met dank aan opa en oma, Wendy, en Carol, Santa heeft een briefje geschreven waarin ie uitlegde dat de lego van Ome Carol kwam, en Ca, tis al net als bij ons vroeger een schot in de roos! (als Wendy’s loombullen en vooral ook de treinspullen voor Tjeu o en o, geweldig!)

De hele lange ochtend(jaha begon al om half 6) gespeeld en uitgepakt, de kinderen tukken en wij e en a opgeruimd, en andere spullen pakken, want 5 uur vertrek naar Jennifer Bert en Anneke en Ome Bill van Jenn die hier is uit de VS om een schuur mee helpen te bouwen.

Dat is lang geleden dat ik niet heb gekookt voor kerst! Wat heerlijk! En wat een dinertje was het zeg! Jammm! Moest alleen van Bert zijn salade in elkaar draaien van super jammie soorten sla, gesuikerde walnoten dressing, blauwe kaas en…. Cranberries…. Oeps. Zijn vrouw vertrouwde ie niet t te doen, en ik vergat ze dus…vertrouwen beschaamd, sorry!!!

Kalkoen met een sinaasappel, vruchten van binnen, en de poten waren met tijm en knoflook. Eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit ergens zo’n lekkere kalkoen op, super Bert! Zelfgemaakte puree is toch wel wat anders dan die “hungry-jack” die ik wel es stiekem maak voor de hup, nah alles was zalig, t was lachen met allemaal een kerstmuts op, en ik was Miss Mistletoe, dus kuste iedereen in t voorbijgaan. Ome Bill is een echte goeie kwajongen van bijna 60, ik had een shirtje van piranha joe voor em gekocht en dat vond ie te mal voor woorden, maar ondertussen erg leuk! Uiteraard hadden de kinderen van ons, en van hunnie ook weer van alles….

Jennifer had nog twee kleine kerstboompjes en doosjes met decorations, en ja hoor, kaasje voor Tjeu, die heeft ze allebei keurig versierd, helemaal in trance en trots dat ie dat mocht doen, super idee Jennifer!

Toetjes taarten en ijs en brut uit Californië, die Bert en ik te appelig vonden hahaha.

Geloof dat ze om 11 uur in bed lagen, poh, wat een dag vol! (van alles!!!)

1. J van Oort:
    4 januari 2015
    Lekker uit eten , heb ik ook gedaan alleen geen kalkoen, maar een super lekkere gourmet met allerlei aparte ,salades .aardappeltjes en heerlijk vlees van een echte slager......super Bert Hoenderloo.......!
  2. Tante Cornelia:
    4 januari 2015
    Wij zijn hier de kerstdagen ook weer goed doorgekomen. Ik hoefde alleen tweede kerstdag te koken. Eerste kerstdag lekker ons gemak gehouden.
  3. Peter van den Hout:
    17 januari 2015
    Nee hoor helemaal geen saai verhaal,gewoon gezellig .
    Lekker ongedwongen ! X