eiland kinders.

1 april 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Begin Maart, 3 en 4, hadden Jurre en Suze nog vrij van school, de maandag zijn we lekker op ons “eigen” strand geweest, schelpen zoeken, want het had raar gewaaid en dus waren er wat. En touwen gevonden, en de kinderen zwemmen met pappa want het was die dag voor hier uiterst rustig de zee. Ikzelf ook es tien minuten “mijn ding doen”, waar ik naar verluidt, hele dagen mee zou moeten vullen.       Prutsen. Oftewel, dingen maken. Kunnen helaas geen kinderen meer zijn, bleek ik nou net zo goed in, hehe, heb ik weer,…dan  …maar sieraden van de zee zeg maar. Zo zagen die oudsten er ook uit, als sprankelende kinderen uit de zee. Zo mooi die twee!!!

De dinsdag met Tjeu erbij naar baby beach, lekker rustig, al bleek er aan de franse kant toch ook vakantie van deze en gene school, leuk, bekende gendarmes met de bubs op het strand. Suze met mij gewandeld richting Oriënt bay, en dan kom ik alweer met foto’s van hun aan, kan der ook niks aan doen…

George en Harry van school bleken er ook te zijn met hun mam, heerlijk Engels mens, die met haar man Coconut reef gedoetje runt, snorkelen, boarden, leren peddelen, kajakken, dat soort zaken, met een flower power bus en ze vertrekken vanaf le sucriere in Simpson bay. Reclame….ting ting ting, centen rollen binnen hier haha.

De mamma was ook niet te happy met wonen in Oyster pond en de kinderen op de Montessori, maar ja, zij zei ook, wat dan? Ze wilde wel verhuizen, naar de Franse kant, bij school, ook ivm de zaak..enfin, we zijn niet de enigen die piekeren over hoe en wat. Tuurlijk niet, maar dat es bevestigd zien is wel es lekker, hoe weinig je zulke leuke mensen ook hetzelfde gedoe gunt…

George druk met Suze op sleeptouw, en Harry met Jurre eveneens. Tjeu zag soms zijn kans schoon en jawel hoor, mannetje meneertje van bijna 2 en een half, klom zelf op een board en peddelde gewoon weg.

Dat krijg je met een eilandkind.