feestje over de grens.

2 april 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Dus.   Daar was de 8e Maart…..

Lange dag achter de rug, nachtje der achteraan, en de volgende dag, na ja, in mijn beleving na een paar minuten, was het opstaan en zwemmen met tante Angeline en ome Ferdinand.  Alias “tante” en Furb(y) volgens Suze. Alias “tantangeline” en Feeeeeeerdinand volgens Jurre. Alias “o-mahhhh” en Ferdinand volgens Tjeu. Haha, die Tjeu, hij zal er wel bekends in gehoord en gezien hebben. Bovendien, wie anders dan oma’s en opa komen hem bezoeken? Voila!

Kinders in bed en Suze en Jurre er op tijd uit want die gingen met mij mee, ze hadden een feestje aan de Franse kant, Amaury werd 4. Eh ja, Mount Vernon…en dan 3, ik wist wel Mount Vernon, maar Tjeerd wist dat te benoemen aan de andere kant van de weg…EH. Ok, 1 verkeerde afslag gedaan, en effe terug, en ja zie daar het goeie hek, want het is op een gated community, wat zoiets zal zijn als iegeejtieed communiteeeeee op zijn Franstalig Engels haha. De weg in, en de ballonnen volgen, geen ballon te zien, dus maar effe omhoog rijden. Nope, terug, kwam een andere moeder tegen, dus het hek klopte. Dat wist ik ook niet zeker, want ik reed hup achter een andere auto aan, en heb de code niet in hoeven toetsen…

Aaaaaaaaaaaaaaal dzjieeee weeeeeej up zei Ollivia aan de telefoon. Juist ja, nou dat heb ik geweten.Woonden Ab en Sacha ooit stijl omhoog, of wij via de Onyxroad, allemaal peanuts vergeleken bij dit weggetje recht omhoog, en dan ook nog met verkeerdom gelegde bochtjes. Pff.

Gelukkig hielp Thibault (grote broer van) mij met het naar huis gaan met keren /navigeren,  op een helicopterplatformpje met ook nog hun auto er op, met aan 3 kanten kans op naar beneden vallen, met de happy jeep die niet echt lekker kort draait…  men oh men. Moet er niet aan denken wat als het er regent? Nou chapeau hoor Olivia, ben trots op je! Ah ja, ze is dan ook geboren op Martinique, misschien dat het daar ook zo is, kwestie van paplepel ingieten? Je ne c’est pas, zal het eens vragen aan der! Of beter, effe gaan checken daarzo!

Maar wat een prachtig huis en wat een mooi uitzicht, vliegveld, bergen, watertje, pinel, oceaan, baby beach, mangrove, palmen, bomen, en nog een stukje verder, heel divers!

Het feestje zelf was super, zaklopen, wat Suze en Jurre volgens mij nog nooit hadden gedaan, ja once, zei Suze, op school. Eierrace en schatzoeken met aanwijzingen en ezeltje plak, een piÑata die Jurre er in zijn geheel afjastte,…tot schrik van hemzelf, taart en stoelendans, en allemaal in de piratenstijl, errug leuk!

Na 6 en recht naar beneden weer naar huis, nee nog net niet in het donker weg daar, gelukkig, zaten we achter de partybus. Oftewel DA Partybuuuuuusssss. Soort van bus met bouwkeet eraanvast, in felle kleuren, vol kaboem kaboem gedreun, en gegil van meiden…en vast ook veel drank en met een gangetje van 30 naar Guana bay. Kwam wel goed uit want zo bleven de kinderen tenminste wakker tot we thuis waren, en konden ze nog wat snoepen met Tjeutje, douchen en naar bed! Dag dag vol pret!

1. Tante Cornelia:
    3 april 2014
    Nou jij neemt je petje af voor Olivia, maar ik neem mijn pet af voor jou, Judith, want jij gaat toch ook maar dat soort uitdagingen aan.
    En gezellige kinderfeestjes bij gezellige mensen zijn nooit weg!
  2. J van Oort:
    3 april 2014
    Hallo daar allemaal, oooo, ik kan me voorstellen hoe eng deze weg is.., ik heb bij jullie niks anders gezien , dan steile wegen, wat ik wel eens dacht hoe durven jullie dat toch, ik vond het erg eng........ Maar goed dat het feest geslaagd is..., dat gaf je weer moed om terug te rijden..., en blijde kindjes toch????? Veel plezier nog. En tante Cornelia gezellig dat ze weer aan het schrijven is he....!
  3. Peter van den Hout:
    3 april 2014
    Feestje hier feestje daar,volgens leven jullie van feest naar feest!
    Altijd leuk,zeker als je er zeker van bent dat de buitenspelletjes altijd door kunnen gaan.
    Knap gechauffeurd(schrijf ik 't goed) Judith, zweten,zweten!
  4. Tante Cornelia:
    3 april 2014
    Ja, heel gezellig. Ik heb het wel gemist maar Judith heeft het zo te horen heel druk. Kan ook bijna niet anders met 3 (kleine) kinderen en geen helpende oma(s) in de buurt.
  5. Mike:
    7 april 2014