der gaat een wereld voor me open

5 mei 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Budget Marine, Island Waterworld, ik ben er in de jaren wel es geweest, om wat voor vaderdag of verjaardag van Tjeerd te halen, en dan keek ik alleen naar de boeken (naslagwerken wie wat waar welke vis enzo....) en aas en haakjes.....naar een hengel durf ik al niet te kijken, schrik je je een hoeplawaai wat een stokkie met een touwtje kost, ah ja, en een molentje, ok dan. Die heb je ook in de hondertallen aan dollars ben ik tegenwoordig achter. Hee al doende leert men. Of het de man of het materiaal is, of een combinatie van de twee ben ik nog niet achter, wat het vissen betreft dan, haha, rest lijkt me gezien ons gezin wel duidelijk!

Tegenwoordig 'moeten' "we", ook kijken naar gelcoats, lakjes, touwen, schuurmachines, polijstmachines,poetsmiddeltjes, teakolien, boeien, radio's, zwemvesten, antennes,zaklampen, eerste hulp dozen, haken, kettingen, ankers, echt niet roestende boutjes en moertjes, waterafstotende stofjes om op te zitten, afbijtmiddelen, fishfinders, dieptemeters, schroeven (poh$$$),emmers, stokken, lichtkogels, alarmfluitjes,...juist ja, ja alle allarmbellen gaan rinkelen, letterlijk en figuurlijk.  En das nog maar een kleine greep uit het assortiment van benodigdheden van onze MAX 3. Wat overigens niet staat voor 3 personen, wel de naam is die Jurre heeft bedacht, en de drie ach ja, wij doen veel in drievoud zo blijkt het, en is Tjeerd zijn ding; getal 3.

Ooit vond ik het 1 keer per jaar gaan snowboarden van Tjeerd al een duur grapje. Ik geloof dat 3 keer per jaar gaan het nog niet haalt bij de nieuwe hobby. Maar eerlijk is eerlijk, op deze 'board' kunnen we allemaal zitten.

En gezien de crisis, en de God weet waar we terecht komen/ omstandigheden later weer in Nederland, gezien het feit dat het leven, en vooral het lol hebben er in, niet iets is dat je kan plannen voor een latere (leef) tijd, (poeh wat filosofisch), omdat omdat omdat voor allerlei redenen,....en die van Toon Hermans; wat heb je aan je centen Piet, als je pissen moet en je kan het niet? Makkelijk zinnetje. Zegt alles. Is mijn zinnetje. Bere simpel, maar reuze moeilijk soms.