I have a dream....

18 februari 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Tussentijdse rapporten…wow. Jurre is uiteraard nog maar net begonnen in de eerste, en Tjeu al niet veel langer in zijn eerste, maar de mannetjes hebben het naar hun zin en het gaat goed. Meisje lief niets anders, maar dat is er ene die er van baalt als school een dag vrij geeft…

Op Tjeerds werk is er een en ander gaande, waaronder werk schema’s en nu hebben we weer te maken met late diensten. Dan ga je ’s morgens wat met zijn allen doen op zo’n dagje vrij van school midden in de week. Wat?

Naar little bay beach, zien we vaak zat, en dat strand is opgeschoond/gevuld en beplant en…het zandpadje erheen is een drama, maar we moesten dit toch ook eens een keertje checken?

Bleek heerlijk, voetbal plek zat, amper mensen, rotsen om op te klimmen, stenen en schelpjes om te verzamelen, donkerder zand om mee te bouwen, en een beetje heftige golven, maar ok, wel mooi. Van genoten.

De 18e dan toch echt weer school, ik huis gezien in Beacon hill en was te laat, Tjeu was bij de opvang, ok, kon ik gelijk even de klas van Suze en Jurre her inspecteren. De twee lieten van alles zien (na hun Nederlandse les) en Tjeu was druk met kleuren.

In de auto lagen kopietjes van kinderkapsels…ze mochten kiezen. Ik was in de ochtend al aan de beurt geweest, hup hop snel, der af de handel. Ok netjes recht föhnen, omdat Iris dat zo graag wilde…ik hou meer van de krullen die ik ineens heb met kort haar.

Jurre zag een korte en was om: deze wil ik. Sure? (ik hou wel van dat lange haar bij jongens) Ja sure mom. Ok dan. Jouw haar.

Bij de kapper terug (had ik ’s morgens afgesproken), geen kapster. Wel gloeiende. Ze nam ook niet op. Half uur wachten, gegaan. Zitten we in auto vlak voor rotonde in colebay om the hill op te gaan, telefoon, Iris. Jeah I am comink, me stuckeh ieeneeh traffiek. Rondje rotonde. Me comink. Nog een rondje. When? Ten minutos mi amor. Nog een rondje rotonde. Nou..shoot, ok dan Iris….Nog een rondje en weer terug naar de kapsalon. Kinders buiten spelen en tuurlijk nog 3 kwartier wachten

Kan niet zeggen spijt als haren op mijn hoofd, want die waren er sinds die ochtend af.

De mijnen zitten niet 3 uur bij de kapper Elma, die gaan naar buiten rennen, op vloeren liggen die zwart zien van de uitlaatgassen, steentjes gooien, elkaar omgooien, bedenk de rest maar. Was ook wel te snappen na half 6 op, school tot 14.15, dan nog extra Nederlands, dan in de auto half eiland over, wachten. Dan weer in de auto en rondjes rijden, terug en weer wachten wachten wachten. Nope, de onze zijn niet goed in wachten zoals vele lokalen dat wel schijnen te kunnen.

Resultaat happy, Jurre kort en omhoog, Suze drama, zitten,mini knipjes…nog meer drama… want die wil niks, zo ziet t er niet uit, maar dit is wat ze wil, dus laat maar met er groene haar…Tjeu klein stukkie en was er klaar mee. Ik ook. Opgelucht en ook doodop allen, naar huis..file sure.

Ik zie al die wintersport foto’s voorbij komen (winter? Uhg…Sport…twee keer uhg) en ik heb t:

SINT MAARTEN MOET AAN DE KABELBANEN.

Schoon, droog, zonder file, weinig ongelukken   (toch??), mooie uitzichten, inkomsten van toerisme buiten de spits, gele bakken voor de schoolkinders, rode voor lokalen, blauwe voor de rest, ik zeg; strak plan!

1. Mike:
    16 maart 2015
    Na 1996 heb ik wel genoeg kabel gezien voor de rest van mijn leven...
  2. Judith van de Pas van Oort:
    16 maart 2015
    Moet het nou echt weer over voetbal gaan? en dan ook nog van 20 jaar geleden? puh-lies!
  3. J van Oort:
    16 maart 2015
    Zet minister Plasterk aan het werk voor modernisering op het eiland, dat zou tof zijn...
  4. J van Oort:
    16 maart 2015
    En? O,ja jullie ontdekken steeds meer op dat eiland zeg...nog lang niet uitgekeken neem ik aan ... Ga een ontdekkings boek schrijven.... xxx kus
  5. Tante Cornelia:
    16 maart 2015
    Een kabelbaan en misschien een indoorskibaan!
  6. J van Oort:
    17 maart 2015
    Tante Cornelia , jij maakt het helemaal te bont..... Maar wel een goed idee haha... Groetjes , geniet van onze zon vandaag !
  7. Carol:
    20 maart 2015
    Kabelbanen als openbaar vervoer! Wow dat heeft geen enkel land in de wereld! Ga ervoor! Wel eerst het idee laten registreren voor er een ander mee vandoorgaat!