wat? Jaha, GEITEN in het zwembad!

28 september 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De ontdekkingsreis gaat gestaag verder, vorige week vrijdag zou ik met Jennifer nou eindelijk es de "tocht" maken van Phb, point blanche, naar huis. Maar die was, is ziek, hopelijk komt het gauw weer ok, want anders blijf ik huishouderen! Ineens bedacht ik me dat ik even naar het volgende baaitje moest gaan kijken, en dat vervallen huis daar. Ah ja, wel gezien, vanaf de weg, nooit es rondgestruind. Ik meen dat het huis van Sylvester Stallone was, of is, sjammer dat ie weg is, we kunnen wel een Rambo gebruiken hier.

Eergister namelijk zijn onze overburen overvallen, 4 gemaskerde donkere mannen, met wapens. Iemand is gewond geraakt, geen schoten. Het idiote is dat de honden rond 20.00 uur erg tekeer gingen, wij hoorden een auto, waarvan ik nog zei, das niet een buurman. Die auto-geluiden ken je wel, en ook de manier van rijden. Ben weer terug naar binnen gegaan, even later een luide krak. Ook nog gezegd, wat was dat nou? verder hoorden we niks, al bleven de honden blaffen, en ging ik kijken, zag in het donker een auto weggaan, en die racete echt weg..... Nooit bedacht dat er wat was tot tien minute l;ater allerlei blauw licht kwam aan jagen. Ben naar beneden gelopen en heb met politieagent gepraat. Wat een ellende.... Maar de man verzekerde me niet bang te zijn, de honden waren immers vicious? en luisterden goed naar me, en dat hek was ook niet 123 om.  Mmmmm.

Bij dat verlaten huis is een zwembad, en wat zat daar in? Ja hoor, een stuk of 10 geiten, in het water of water aan het drinken, wat een idioot maf gezicht. Ze schrokken en vertrokken het huis in. Ik wilde daar ook kijken, maar hield op een gegeven ogenblik toch even in, meneer bok stond van boven behoorlijk pissig naar me te kijken, en na de foto sprong ie naar beneden en kwam op me af. Ik schrok nog ook van zo'n stomme bok, schijterd zeg. Hij maakte het wel duidelijk ja, oprotten, is ons huis, dus ben maar gegaan.

Naar beneden gelopen en wat een afval komt er in dat stukje aangespoeld zeg. Vond nog een mooie duikbril... De stenen zijn er prachtig, in het water van die mooie gladde ronde, aan de rotsen hele scherpe schilferige vierrkantige, van gelig-rood naar helemaal paars gekleurd, prachtig.. Ik wilde nu wel es een bochtje om klauteren, maar na een eindje werd het echt te diep en te glad, bovendien wist Tjeerd niet waar ik uithing, en moet je ook weer terug, terwijl het hoog water werd. Maakt niet uit, al weer een eindje verder gespeurd, was lekker, en heet.

Al een maand ongeveer mega heet, geen wind, geen regen. Zittend typen met een wapper aan betekent nog doorweekte kleren, zelfs om half 12 's avonds....

1. Carol:
    Hallo,
    Altijd spannend zo'n overval, toch maar even de politie bellen wanneer geluiden anders zijn dan normaal. Ze komen net als in Nl liever een keer voor niets dan te laat!
    Groet Carol.
  2. Peter van den Hout:
    29 september 2013
    Jakkes, wat eng eigenlijk, zeker als je achteraf beseft dat je de boel ook half hebt gehoord.
    Da 's weer eens wat anders, geiten in het zwembad, die zitten hier ook wel eens
    in het water, maar dat is een ander soort,nl die van ons ;-)
    xx
  3. Wendy:
    29 september 2013
    Stenen in allerlei kleuren.....Ja, die zoeken we! Toch nog een keertje terug dan :)
  4. J van Oort:
    29 september 2013
    Oeiii, wat eng . Ik moest ineens aan de inbraak toen bij jullie denken...twee jaar terug hè gatsie... Maar de ontdekkings tocht is geweldig, maar toch ook wel een beetje eng zo alleen op pad...... En die foto,s ...prachtig wat een kleuren.
  5. Tante Cornelia:
    29 september 2013
    Zo te horen verveel je, je nog lang niet. Prachtige foto's, Judith.
    Verstandig, dat je de bok ontweek want ik denk, dat hij je lelijk pijn had kunnen doen. (Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de overvallers van de overburen).