pink parade

4 oktober 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Gisteren de eerste PTA (parent teacher association) meeting gehad, goddank niet op school, maar in een restaurant in Simpson bay, dat scheelt nogal karren. Het ging eigenlijk voornamelijk over Halloween, want dat wordt de 26e weer gehouden, wel op de school campus...

Vandaag heeft Tjeu zijn eerste kinderfeestje, op schooltje, van Amada Ramdas die 2 is geworden, Feliz compleanos! ben benieuwd!

Vandaag is de pink parade, begint half 5, opstellen vanaf half 4, bij  Festival village. We halen Suze Jurre op bij de bus, dan naar huis, allemaal omkleden in het pink, en dan met taxi Tjeerd naar Village, want wij (mam suze jurre) gaan mee lopen! Het is niet zo ver en lang, met een paar omwegen naar de boardwalk, onder begeleiding van muziekkorpsen, drumbands, en op de boardwalk loopt het "feest " nog even door!

Het gaat vooral over borstkanker, de hele maand is Roze zeg maar, maar de optocht is toch vooral breder in de zin van, aandacht vragen voor/over/ mensen die ziek zijn, waren, zijn overleden aan de grote K. Helaas kunnen we daarover meevoelen en denken, en ik vind ze oud genoeg eens  het een en ander te vragen, uit te leggen. Suze vroeg zich later af, of er doden mee gaan lopen? EH??

Toch nog maar es aan tafel zitten praten,ik geloof dat ze nu meer begrijpen, en ze vinden het een geweldig idee te lopen om extra aan opa regenboog te denken, en Marianne.

Dus, we gaan het zien, heb Tjeu vanmorgen naar schooltje ook rose meegegeven, Tjeerd haalt Tjeu op en.... "komt naar ons juichen", toch he mamma dat komen ze toch allemaal doen?" Zoiets ja Suze, haha, ah, best spannend allemaal.

1. Peter van den Hout:
    4 oktober 2013
    Aaach, die lieve Suze toch!
    Zo logisch allemaal voor zo' n prulleke.

Maar Judith, ga jij op zooo'n hakken in die hitte?? Knap hoor, later maar naar de pedicure ;-)
    Succes
  2. Tante Cornelia:
    4 oktober 2013
    Wat goed, dat er zo veel aandacht aan gegeven wordt. Helaas kennen we allemaal wel iemand die aan kanker is overleden.
    Lief, dat Suze en Jurre zich ook al inzetten.
  3. J van Oort:
    5 oktober 2013
    Och, lieverds, .ik heb er geen woorden voor...... En ik wens jullie veel goeds ... !