Jurre's high 5 verjaardag!

19 november 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Vrijdags feest op school, maandag feest SXM day, dinsdag school en woensdag Jurre jarig en de royals…. Dat werd dus die donderdag trakteren, en heel veel plannen, wat moet wanneer klaar zijn, ivm de boodschappen, want die maandag was alles dicht…en de rest van de week voorzag ik al wel files… Koninklijke schuldigen. Heb maar ene keer op ze moeten wachten…

En dus de dinsdag van vroeg tot laat bezig geweest van alles in huis te halen voor de hele week, al die vreemde dagen ook, maar das allemaal goed gekomen, in elk geval nergens of niemand iets te kort!

Meer dan een week van te voren uitnodigingen meegeven is blijkbaar niet genoeg tegenwoordig.

Van welgeteld 1 mamma kreeg ik die dinsdag bericht dat zoon lief zou komen………

Ene liet het me de avond ervoor weten.

Twee lieten op de zaterdag zelf weten, toen we dus al bezig waren, dat ze niet kwamen, en van de rest heb ik tot op vandaag helemaal NIETS gehoord.

Ik was boos, teleurgesteld, gefrustreerd en meer van dat soort zaken, vind het onbegrijpelijk. Dat een kind niet kan, (de ouders) is jammer maar dat kan, maar gewoonweg niks laten horen is niets anders dan onbeschoft. ……….. En ja, der zijn wel ergere dingen, fors ure, maar dan nog.

Koken en van alles maken/halen/voorbereiden etc voor 5 of voor 15 is wel degelijk een groot verschil, in tijd, kosten, logistiek, sjouwen en de rest……maar ja, het is het IK-era hè?

Deze, uitstervend ras, ik, was verdrietig voor Jurre, maar Jurre zou Jurre niet zijn als ie niet dolenthousiast was die dag, met Anneke (waarvan we uiteraard wel wisten dat ze kwam) Kzar en Amaury. De laatste had zijn allereerste feestje, zijn moeder was helemaal in Oh’s en Ah’s over wat we hadden geregeld en gedaan, dus zij, hun, maakten een hoop goed! Ook Kzar had het reuze naar zijn zin, en behalve Nadia en Dirk Jan ging de visite met een hoop tranen naar huis. Wat op zich niet grappig is, maar wel het beste teken, niemand wilde gaan!

Suze zei gisteren: “was wel een beetje sneu voor Jurre hè mam, dat er zo weinig waren?” “maar ik vond het toch een reuze leuk feest en Jurre had het heel erg naar zijn zin hoor mam!” hoe lief is dat?

En Jurre is Jurre, een kind dat leeft bij de dag, een heel dankbaar kind, onze grote jongen, high 5 vent! Blijf zoals je bent!

1. Peter van den Hout:
    20 november 2013
    Daar zou ik ook flink van balen, gemakzucht, geen zin, niet durven afbellen....
    Net wat je zegt, je haalt een hoop in huis, de voorbereiding.
    Wat fijn dat Jurre zijn dag niet heeft laten verpesten. Het feestje zag er weer gezellig uit! Maar dat kan ook niet anders met zo'n creatieve mam ( en pap!)
  2. Tante Cornelia:
    20 november 2013
    Nou, daar zou ik ook van balen. Zouden de kinderen hun uitnodigingen thuis wel afgegeven hebben?
    Gelukkig is het toch een gezellig feestje geworden.
  3. J van Oort:
    20 november 2013
    Hallo, met z,n allen balen, maar dan toch is het een leuke dag geweest voor onze Jurre en dat is ook om blij van te worden......, toch? Maar ik voel jullie met jullie mee !
  4. J van Oort:
    20 november 2013
    Nochmaals, dat het kind Jurre blij was , dat blijkt wel uit de foto,s . Dus J en T het werk is echt niet voor niets geweest. Moed houden .. Dag.
  5. Carol:
    20 november 2013
    Gewoon de ouders er later eens op aanspreken, als ze het dan nog niet snappen dan die kinders noooooit meer uitnodigen. Is soms wel zo gemakkelijk! Kun je gelijk het kaf van de koren scheiden, succes!
    Carol