lange week

15 januari 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Nu is het mijn beurt om lunchboxes te maken. Hoe dat zo gekomen is weet ik niet, maar al tijden maakt die Tjeerd die voor de kinderen en hemzelf, met de hulp van Suze.

Op maandag is er niks extra, moet Tjeu zwemmen na school. Op dinsdag hebben suze en jurre zwemmen op school dus zwemspullen mee. Op woensdag heeft Tjeu zwemmen, dan die tas mee en zwembroek al aan, donderdag heeft ie gym, dus gymkleren aan naar school. Op donderdag hebben suze en jurre dat, die gym shoirts aan, en daarna hebben ze voetbal, dus extra kleren mee. Jaja.

Vrijdag eerst even naar huis, omkleden en wat eten en op naar Matteo Fouri zijn feestje, de zoon van de twee van de Buccaneer, Jill en Bernard. We waren er op tijd en het was super geregeld, enorme opblaasglijbaan, waarvan Gill met rode koontjes zei, ik had geen idee dat ie zoooo groot was. Het strand stond vol. Arme toeristen voor een dag haha. Hunzelf waren net terug uit zuid afrika, waar hij vandaan komt, en moe moe moe. Heel gedoe gehad omdat hij geen visum had, Frankrijk liet ze niet naar Nl en ook daar was het een heisa om terug te komen…..oei, niet leuk.

Ik en andere (nl) ouders werd een kaart onder de neus geschoven, mocht bestellen wat ik wilde. Ik bestel zo voor de kinderen ribs en chicken en fries. Oh nou dan, dat is toch ook ok voor mij? Voor sommige anderen niet. Mm

.  Gekletst met de opa van Nicholas en Sebastian, die in Guana bay wonen (busgenoten), die opa en oma zijn voor paar maanden over uit Italie, dus kon ik mijn italiaans weer es der uitgooien. Grappig genoeg, later was er ook de man van, ehm nou ben ik der naam kwijt, vriendin van Janni, de duitse, zij ook, maar getrouwd met een itailaan.

Dat was ook leuk, hele gesprekken over hoe het vroeger was daar, en nu. Ik zou het niet weer kennen zie hij. Niks italiaans meer aan zei ie. Wedding was vroeger een hele hele lange dag en een dag ervoor en erna feest, nu zei ie, oh receptie taart en bye bye. Stupendo. Non e come anni fa.

Tsja….uiteraard ook over SXM gehad, waar het ook niet meer zo koek en ei is…

En toen werden er pizza’s in soorten en maten op tafels gezet, nou moe! Geweldig, heerlijk. Kan het eten ook goed zijn, begint me wel te vervelen. Maar die pizza’s van de Buccaneer zijn wat mij betreft die van de besten op het eiland, jammer dat je ze pas vanaf 5 uur kan bestellen haha.

Wijn was er zat, in koelers of juist niet, rood wit droog zoet, any. Glazen in ijs. En nou kon mamma niet veel drinken, hèhè, jammerrrrrrrrr. Voor de kinderen kannen met lekker drinken, later allemaal cubcakes met lekker zwarte icing, zie foto’s.

Ik liep achter het opblaasgevaarte, beetje regelen, om en om grote en kleine kinders…roept de man van de kano tent me. Of mijn kinderen op dat dak liepen. Nee. Of het mijn feestje was. Nee. Of ik die kinderen kende. Ik keek. Ja ene. Of ik die ouders wilde waarschuwen. Nee.

Ik zei beste meneer, het is absoluut niet jouw verantwoordelijkheid. Laat ze maar, hun ouders kan het blijkbaar niets schelen. Hij snapte me totaal niet.

Ik liep terug en daar was Christina, ken je die nog, mam van tweeling James en Thomas en Sophie?

Ik vertelde dit en ze zei, ben hier heel lang niet geweest. Ik zei hetzelfde, en we bedoelden allebei op vrijdag avond, ook met Jill over gehad. We waren het compleet met elkaar eens dat (veel Nl) ouders hier zitten te drinken aan de bar, en de kinderen loslaten op het strand, in het donker etc.iets verder staan containers, is een parkeerplaats, is de weg. De kano tent dus, vuurballen en wat denk je, de zee. Niemand die op ze let. Ik zei dat ik in Italië had gezien dat een stapel strandstoelen omviel met kinderen erop en eronder, dat was dus niet lang gelee hier ook gebeurd, zei zij, waarvan ik niks heb gehoord……Ik vertelde dat ik kinderen ooit,  daar vanaf sommeerde, omdat de mijne het niet doen, maar er wel naast spelen, waarna ik later een heel boze Nederlandse moeder aan min zij had die zich afvroeg waar ik me mee bemoeide??? Hallohooo?? Dat was voor mij toen de druppel en na die tijd zijn we jaren niet op vrijdagavond naar de Buccaneer geweest, ben je elke week ongevraagd fijn oppas voor alle kinderen van ouders die het allemaal wel lekker vinden,  krijg je nog een grote bek ook als je ingrijpt. Pfff.

Maar dat was lang geleden, en nu, sorry kind op het dak, voelde ik me niet geroepen daar wat aan te doen.

Ondertussen feesten de kinderen gewoon door, met die knakdingen die dan lichtgeven, wat een coole Jill, heel lang, en ze hebben het wel een week gedaan! Wow, beter dan de action zooi.

Wat gezellig zeg, de film begon, zoals altijd op vrijdag, fikkie aan, helemaal top. Ze mochten feesten feesten, ik had gezegd dat zaterdag een rustdag zou worden.

Dank je ouders van Matteo, zusje, alle leuke mensen die ik weer eens na tijden, sprak, alle kinderen, wij hebben alle vier super de luxe genoten van het feest. Happy birthday Matteo!

1. J van Oort:
    11 maart 2016
    Wat een feest zeg . Iedereen zou wel zo,n feest willen geven,,,,,,.maar ja de portemonnee he en het weer. Gelukkig dat jullie hebben genoten .....zo te zien ook op de foto,s.....dank je.
  2. Tante Cornelia:
    11 maart 2016
    Zo te horen was het een heel leuk feestje. Vooral leuk, dat jullie alle vier uitgenodigd waren.