modder betekent muggen.

22 mei 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Voor iedereen die der van baalt dat wij altijd zo'n mooi weer hebben: het is ook wel es slecht, toegegeven, dan is het nog steeds een graad of 25, maar das koud zat voor de jongens om hun laarzen aan te doen. Het goot al een paar dagen en dus besloot ik dat het tijd werd voor een moddertocht. Ze zijn dat zo niet gewend dat Jurre niet eens meteen in de plassen durfde te gaan staan, held met een keer sokken aan haha.Modderrrrrr, op zijn "goois" zeggen ze het, komt door het Engels praten

Suze moest der "mooie" laarzen aan, Nyx Meneer Janssen en Jip waren ook mee. met zijn 5en hebben we lekker aangemodderd, met dank aan regenjassen van Jasper en Wijnant!

Heerlijk hoor zo een keertje uitwaaien en nat regenen.

Modder betekent muggen;

Ja makkelijk zeggen hoor ik je denken, is daarna weer mooi weer, ja klopt, maar helaas helaas barst het een paar dagen later dan van de nieuwe muggen, waarvan de ouders  in al dat verse water hun eitjes hadden gelegd...het is en het blijft vreselijk die klere muggen, piepkleine krengen! Hebben jullie dan weer fijn niet!)

1. Peter van den Hout:
    23 mei 2013
    En niet zomaar een béétje modder.
    Dit zijn de dingen die ze onthouden Judith!
    Och, en een gieter water erover heen en ze zijn weer schoon.
    Groeten uit een modderig, bedoel nog steeds waterig Beek xx
  2. Tante Cornelia:
    23 mei 2013
    Plassen hebben wij genoeg. Wel met koud water. Wij vonden het vroeger ook leuk om met modder te spelen.
    Ik ben inderdaad blij, dat wij niet jullie muggen hebben want ik ben meestal degene, die gestoken wordt.
  3. Carol:
    23 mei 2013
    hallo lieverds, gelukkig is het bij jullie ook geen mooi weer, net als hier. het regent nu pijpenstelen en het is koud, koud, koud, zo'n 12 graden. maar zo'n tochtje door de regen is toch wel leuk, dat doen we hier óók wel eens, thuis lekker onder de douche en dan lekker nagloeien, heeft toch ook wel wat!
    groeten van ons uit Breda, Carol
  4. J van Oort:
    23 mei 2013
    Hallo jullie daar, wat een leuk verhaal ...en dat in het zonnige land...HIer is het fijn groeizaam weer. Hoewel....! Ik heb liever zon. Maar ik moet zeggen ... Zo droog het op de Veluwe is altijd ... Is het nu prachtig Groen aan het worden en daar beleef ik weer veel van ... Maar onkruid hè , altijd weer bezig zijn. Maar blij dat jullie genieten van de natuur die ook modder kan brengen en zeker op laarzen lopen daar in dat zeker zo'n mooi natuurlijk land als bij jullie. Het zal daar ook de bloemen/struiken goed doen. Geniet er van... Ondanks die muggen... Maar prachtig voor mijn kleintjes op laarzen doeiiiii xxxxxxx
  5. J van Oort:
    23 mei 2013
    Hallo, ik kom nog even terug, om te vertellen , dat ik van buiten kom, en het is hier 10 graden en dat om 12 uur s'middags... Nou dat is wel wat anders als bij jullie 25 graden. Maar afijn, we redden ons ook met de verwarming aan.... Wordt een dure grap energie..... Maar ik vindt het modder pret van jullie nog steeds leuk. ...... Dag, dag.
  6. Peter van den Hout:
    29 mei 2013
    Nou. Hier regent het vandaag ook ! En daarbij is het ook gewoon veel te koud voor de tijd van het jaar. Daarom heb ik gisteren maar even geboekt voor SXM. Els vond dat ik dat echt nodig had ! Ik heb nog gezegd dat het echt niet nodig was, maar ze stond erop.! Ik kom met mijn maat Johan lekker van 10 tot 22 oktober die kant op en verblijf dan in, wat ik nog steeds "het nieuwe Pelican" noem, maar wat op de website officieel heet "The villa's at Simpson Bay Resort & Marina" Net nieuw en klinkt wel chiq. Ben er ook al wel eens doorheen gewandeld ! (Zou graag met het hele gezin die kant in komen,maar dat gaat in deze tijden nu even niet lukken helaas) Mijn verzameling van aparte smaken Bacardi moet trouwens ook weer aangevuld worden, dus het is wel weer eens tijd. Is dan al weer 3 jaar geleden. De groeten en dus ongetwijfeld wel tot ziens. Peter
  7. Peter van den Hout:
    29 mei 2013
    He zwetser hierboven ! Een simpel krotje was ook goed genoeg geweest!
    Els $$
  8. Judith van de Pas van Oort:
    29 mei 2013
    of gewoon bij ons in het appartementje zonder keukentje, koken gaan ze vast niet doen! Tjeu wordt de 14e twee, dus kan je mooi een mega Nederlands kado mee brengen haha!