Montessori in Wonderland

6 juni 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Die titel heb ik niet verzonnen, zo heette de uitvoeringsavond, van iedereen die dans en of "drama" les heeft op school.

De 31 Mei was de naar uit te kijken datum, de hele week was al spannend genoeg, alle kindertjes hoesten en moe, Suze weer ernstig benauwd, dus die is maandag thuis gebleven. Dinsdag moest en zou ze naar school: ah ja, laatste keer dance-class....

Woensdag ging maar mm mm, en donderdag heb ik ze allebei thuis gehouden, dus met 4tjes thuis en dat was heel gezellig. Miss Shelly (the principal) smstte dat er heel veel ouders hun kinderen thuis hadden die dag: all because of their due performance Friday, poor little things... (met een dikke knipoog), maar het was zo, want vrijdag begon de dag "gewoon" met school, en 12.00u en zijn ze met de bus naar Motiance vertrokken, de dansschool, om te gaan kijken en oefenen. Al spannend zat...

Half 3 konden we ze weer ophalen en dan begon de uitvoering 6 uur, half 6 aanwezig... Suze zei dat we allemaal een vest mee moesten: “het is daar hartstikke koud mam” “Ja brr brr man”, voegde Jurre toe. Ok dan, allemaal tussendoor spaghetti met meatballs gegeten, en allemaal in mooie kleren hup naar Phb.

Idd koud, Nadia en Dirk-Jan waren er ook, kinderen dol en dolblij, Jurre was als eerste aan de beurt..

Wat heb ik om em gelachen, vet “bangend” in de rij staan, zo’n blij gezicht, en zo goed meedoen. Wat een heerlijk joch toch, zo trots wij!

Suze als 7e groep. Ze stond twee seconden op der nagels te bijten en toen? Vooraan naast miss Kitsy, ook zei stralend en vaak loerend naar ons, geen “beat” gemist, ondanks dat ze vaak moest hoesten. Bikkel hoor! Wat een geweldige meid toch, zo trots wij!

En Tjeu wilde niets liever dan mee doen mee doen, dan maar op schoot springen en hopsen, bijna niet in bedwang te houden dat kleine ding is ook al zo mega sterk! Leuk leuk leuk was het, van alle groepen, alle kinderen hadden zo’n plezier, mooi is dat.

Thuis nog een borreltje met het bezoek en de jongens lagen te slapen op de bank, zo uitgeput van al die spanning, ach lieve schatten alle drie.

1. Tante Cornelia:
    6 juni 2013
    Altijd leuk hoe de kinderen zich inzetten. Leuk ook, dat zo'n avond georganiseerd wordt. Lekker genieten voor de familie en kennissen van de kinderen.
  2. Carol:
    7 juni 2013
    Altijd spannend als je als kind moet optreden. Volgens mij hebben jullie het heel goed gedaan hoor Suze en Jurre! Ook ik ben trots op jullie!
    Groeten en een dikke kus van je oom
  3. J van Oort:
    7 juni 2013
    Dag allen, geen wonder dat alles moe was. ....leuk om te zien te horen en lezen van jullie Suze en Jurre ... Oma is ook trots op jullie en blij .. Maar ik had daar ook bij willen zijn.. Maar goed dat N ad. En DIrkjan er waren om jullie ook toe te juichen heel gezellig ook voor jullie pap en mam en Tjeu . Nou geniet nog heel lang van deze mooie dans avond en zeg tegen jullie juf de hartelijke groeten van oma en dat ze jullie alles goed heeft geleerd ok? Dag allemaal heel veel kusjes....... Uit eindelijk warm Veluwe dag,dag....
  4. Peter van den Hout:
    8 juni 2013
    Ontzettend leuk zo' n voorstelling. Ik had 'm ook willen zien! Ik snap dat jullie supertrots zijn op jullie kroost. Volgend jaar doet Tjeu ook mee?
    Wij hebben ook nog de filmpjes van van onze meiden.
    Blijft mooi om naar te kijken. Over 2 weken is Chantal weer aan de beurt met streetdance.Staan ook wij weer aan de kant te glunderen...