montessoriiiiiiiieee at christmas time!

20 december 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

~~Donderdag 12 december was de kerstshow op de Montessori, van half negen, later 9, tot? ’s morgens. Ik hoorde dat de grote baas (van CIA en Montessori) het niet ” begreep”, dat tijdstip, waarom niet ’s avonds? Dan begrijp ik haar niet…… Goed bedacht Miss Shelly, dat is niks met kindertjes vanaf 3 jaar…uitloop, show en dan nog dat koelere eind terug, veel te laat zou dat worden ja! Uiteraard, mensen werken, maar ja, je kinders zijn maar ene keer klein, en een kerstshow is maar een paar uur per jaar (opnemen) denk ik dan!

Suze en Jurre gingen “gewoon” met de bus naar school 7.10, Jurre in een dinoshirt dat ik tot 2 uur die nacht had zitten tekenen, ik was zo dom geweest hem te vragen wat ie aan wilde met kerst naar school…..en dinokerstshirt natuurlijk……sja , en wat doe je dan?

De dag ervoor had mijn auto, de happy jeep, het begeven, net over de berg vanaf hier hield ie op, midden in de bocht, je kon ons niet zien stilstaan komende van Guana bay, en vanaf de andere kant maar amper. Ze zijn daar ook een zijweg aan het maken, dus is de weg zelf versmalt, er kon amper iemand voorbij. Pfjoe, adrenaline zweet stinkt niet! Gelukkig waren er grasmaaiers op dat moment, die hun waarschuwingsborden na vragen in mijn beste Spaans, terug naar beneden zetten…. Meeeeeennnnn. Een buurtbewoner nam Suze en Jurre mee naar benee en naar de taxi, toen had ik alleen nog zorg over Tjeu. Pappa was er snel dus met die auto Tjeu naar school gebracht. Zo reden we de hele dag heen en weer, dan weer met deze en dan weer met die auto terug….wat een geklojo. Tis na twee dagen weer gemaakt maar t kwam zoals altijd, weer lekker uit.

Nadia ging ook kijken,en reed nu met er eigen auto mee, dat was super, kon ik met haar mee, en Tjeu met oma en pappa in de zwarte jeep.

De kerstshow was geweldig, al bleef ik de gezelligheid van buiten zitten, en daarna met allen wat eten en drinken, missen. Kan het daar mooi zijn wat je wilt, echt gezellig vind ik het er niet…

Lekkere koffie, dat wel, haha, en zoals gezegd, allemaal hadden ze enorm hun best gedaan, elk liedje was anders, van heel ingetogen tot uitbundig, van met zijn allen, tot en met alleen, van int Frans Nederlands en in het Engels tot en met een ware rap! Super allemaal!!!!

Daarna was het nog gewoon school tot 14.15, maar wij hebben ze meegenomen, daar Suze af moest zwemmen half 5, en ons een slaappie van te voren wel minstens noodzakelijk leek, ah wel, resultaat bekend!
Suze en Jurre waren trots en voldaan, Tjeu vond het allemaal reuze boeiend, ik vond het emotioneel en oma en Tjeerd en Nadia keken blij, dus………..allemaal happy! Goed gedaan jongens!!!!
ZIE VOORAL VEEL VIDEOOTJES!!!

1. Carol:
    21 december 2013
    Is het oké als ik de foto's en video's van avond bekijk?
  2. Tante Cornelia:
    21 december 2013
    Leuke foto's en heerlijke filmpjes!
    Wonderlijk hoe wij op deze afstand kunnen meegenieten.
    Groetjes.
  3. Peter van den Hout:
    21 december 2013
    Leuke sfeer. Toch blijf ik het gek vinden,bij kerst horen de donkere dagen en de kou.Liefst ook nog een pak sneeuw.
    Maar bij jullie weten de kindertjes niet beter.
    Fijne dagen!
  4. Edith:
    24 december 2013
    Fijne kerstdagen allemaal en een heerlijk 2014 toegewenst. Ik hoop dat je volgend jaar nog een kaar naar Nederland komt Juutje!!
    Groetjes van ons drietjesxxx
  5. J van Oort:
    25 december 2013
    Hallo, ik ben weer thuis , mag ik ook reageren, dat het super leuk was op school, ik was blij verrast. Zo dat was het helemaal goed. Tot horens.........!
  6. Mike:
    24 januari 2014