primeur

23 december 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Een totaal bizarre dag, die nog niet eens is afgelopen want het blijft maar duren al die dingen niet zouden moeten....

De eerste keer dat mam kwam op SXM hadden we Suze in het ziekenhuis..

De tweede keer was het twee inbraken, waarvan nooit niets terug ontvangen van verzekering trouwens,... en vlucht naar huis die niet doorging ivm die uitbarsting van die vulkaan in Ijsland, die met die mooie naam.

En nu de derde keer gaat al beter; alleen maar bijna elke dag hozen, en een gecancelde vlucht.

We deden uren over de heenreis want het was bar en boos, onweer/regen/wind.

Inchecken niks aan de hand, nergens wat te lezen....

Zwaai en een traan, en Suze en ik weer in de auto, en wat bleek, op de heen weg zagen we al mannetjes in nette kleertjes daar, en NU WAS DE BRUG OPEN!!!!

Ik neem het terug, hoewel nog niet alles af is, hij is in DECEMBER open.

WIJ NATUURLIJK EROVERHEEN!

vergeef me de niet zo fraaie foto's, op de nieuwe weg letten, regen wind en de rest zorgen niet voor optimale fotomaakmogelijkheden....maar ...Suze en ik hadden lol, we waren bij de eersten!.

Rechtsaf naar de NL kant was al file, dus dan maar via Marigot naar huis, en zowaar, behalve even aldaar, niks aan de hand en een uur eerder thuis dan op de heenweg.

Eten en op de website kijken, de ene zei, delayed, de ander zei, op tijd, en weer een ander zei, cancelled, athans, dat appte mijn zus....

shit.

Zoeken bellen, nog meer bellen en zoeken, niemand nam op op vliegveld, fraai, niemand van Air France, nog fraaier... UIteindelijk een weg gevonden via collegas van Tjeerd...ja hoor, vlucht gaat niet. Ondertussen 18.00 of zo, ze zou 17.10 weg.

Tjeerd in de auto, ik nog aan de bel, niks, ook geen taxi aan de deur en op het vliegveld was mam ook niet.

Vervoerd naar Mercure aan de franse kant.  Fijn.....of niet.

Tjeerd daarheen en die was na 22.00 weer hier, mam bleef daar, kreeg eten, en vond het wel goed zo, wist ze zeker dat het morgen goed zou gaan, en weer afscheid met de kindjes is ook zo wat....En voor mam zo laat thuis komen en dan de eerste kerstdag, ik denk dan......ja, heeft geen zin dat denken.

Nou, ik vind het allemaal wat ja.....mijn kerstspirit is ver beneden peil, hoewel ik ook wel weet dat er ergere dingen zijn hoor, ja altijd, en het zal uiteindelijk allemaal wel loslopen...Maar waarom alles hier altijd zo moeizaam moet gaan...pffff.

We horen morgen weer meer. En dan gaan we vast ook nog wel wat kersterigs er op zetten/doen/voelen.

Sorry mam, vind het heel vervelend allemaal!!! Love u!

1. J van Oort:
    24 december 2013
    Wat een verhaal. Ik zit hier ook nog een beetje suf thuis te zitten terwijl ik op Schiphol zou zijn samen met Bert.
    Ahum, andere planning ...de kalkoen vast in de oven in plaats van morgen ;). Joyeux Noël Air France!
    Fijne kerst allemaal!!
    XOXOX Angeline
  2. Carol:
    24 december 2013
    Nouja, je kunt tijdens je leven tijdens de kerstnacht niet dichterbij onze lieve heer zijn dan op zo'n 10 a12 km hoogte zullen we dan maar denken.
    Lieve mama, ik wens je een goede vlucht!
  3. Tante Cornelia:
    25 december 2013
    Een reis met hindernissen, zullen we maar denken. Maar beter een vlucht cancelen als dat er iets gebeurt. Goede reis voor oma en toch fijne kerstdagen voor jullie! :)
  4. Peter van den Hout:
    25 december 2013
    Hopelijk is oma veilig geland en kan ze meteen aan het kerstdiner aanschuiven.
    En dan ben jij ook weer opgelucht Judith.
    Gezellige dagen!