nieuwe zwem banden.

14 september 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De autos moesten beiden nieuwe banden, lees tweede handse…hier vlakbij zit achter het bezine station, de banden guy, kan je ere ne laten plakken voor 5 dollar. Daar al maand geleden gevraagd, voor de jeep hadden ze wel, maar kwam pas eind Oktober aan, was al een paar keer heen en weer geweest, maar telkens mis, uiteindelijk waren ze er en is Tjeerd met Jeep en Suze daar geholpen.

De banden voor de blauwe moesten besteld in US, zulke banden hebben ze niet. Ok. Tjeerd weer op internet en banden besteld, ophalen bij de haven, en uiteindelijk ik deze keer naar de bandenboer. Kostte 40 dollar ze der op doen. moest ie een ding hebben om de banden er af te krijgen, zit blijkbaar een slot op. Hele auto ondersteboven, niks gevonden. Tjeerd bellen, ja in handschoenenkastje (wat hier meer zonnebrand kastje is) ja, lag t toch in, de meneer niet goed gekeken ha!

Ok aan de slag.

Ik ondertussen fotos maken, ligt aan de slatpond zonder water toen nog. Ondertussen hebben ze bij het Sonesta Great bay (alwaar casino twee weken gelee overdag overvallen is) de doorgang van zee naar een andere pond, die in verbinding staat met de grotere, open gegraven…druk zwemmende opgeluchte vissen, maar waarschuwing ze niet te vangen en te eten, they might be toxic. Nou laat dat misschien maar weg. Snap niet dat ze de grond en de omgeving van de saltpond niet eerst grondig hebben schoongemaakt, alles lag letterlijk voor het oprapen, zou mooie gelegenheid zijn geweest, al maanden. Maar nee, ze gooien er weer water in als alle troep er nog net zo ligt, dat is veel logischer, wat niet ziet wat niet deert toch? Waardeloos.

T stinkt nu al een stuk minder in de stad, dat wel. In elk geval, de 14e september stonk het nog vreselijk en kon je alle zooi mooi zien. Ligt er dus gewoon nog. Tussen alles in staan vogels te vissen. Helaas voor hen wordt hen niet verteld dat die visjes giftig als wat zijn…t cirkeltje draait gewoon lekker verder…dombos.

Reddingsboot van een US schip, of ik dat niet kopen wilde,…eh nou nee, Tjeerd heeft net de boot verkocht..word je niet blij van van de optelsommen.

Grote fooi leek me wel op zijn plek, zulke aardige gasten altijd daar. Auto klaar, reed meteen een stuk lekkerder…oh, lampje aan, spanning controleren. Weer terug. Bleken de voorbanden te hard opgeblazen. Na regelen en weer checken ok, kon ik naar huis, douchen, want stoffig tot en met, en drijfnat van t zweten, en zo weer terug de kinders halen, dan even naar huis, wat eten en omkleden, vandaag eerste zwemles.

Kijk mamma, ze zijn ongeveer kwart over 3 bij Mister K,nog niet thuis, das een uur bus, ’s morgens ook, en in het seizoen plak je daar rustig anderhalf uur bij per dag. Dat is 3 en half uur per dag. Als ik ze zelf haal en breng komt daar nog twee uur bij, voor mij. Maar goed, in gunstig geval zeg 2 en half uur per dag voor de kinderen, maal 5 is …..12 en half uur per week. Mooi wonen ja….

Half 4 thuis, omkleden dus en eten binnen proppen, auto weer in want om 4 uur eerste zwemles voor Tjeu bij meneer Aad. Ging zo goed dat ie bij de groep a zwemmen zit, als 3 jarige tussen de 6 jarigen. “hij heeft t wel afgekeken he”, aldus meneer Aad.   Haha, ja!

Jurre en Suze om half 5 zwemmen, voor respectievelijk c en zwemvaardigdigheid 1, en zwemvaardigheid 1 en misschien ook wel 2….we gaan t zien, zwemmen jongens, we gaan er voor!

1. Tante Cornelia:
    1 oktober 2015
    Ja, banden verwisselen. Hier is het weer bijna tijd voor de winterbanden.
    Goed van Tjeu, dat hij met de 6 jarigen mee mag zwemmen. Soms is het ook een voordeel als je de derde bent in het gezin. :)
  2. Carol:
    2 oktober 2015
    Is heel vaak een voordeel in t gezin als je de derde bent, vraag maar aan Judith tante Cornelia!
  3. Judith van de Pas van Oort:
    2 oktober 2015
    Oh gunst, krijgen we die weer. Ik heb er in elk geval geen "last" van de derde te zijn nee.