no sleep till Brooklynnnn.

31 augustus 2015 - Hoenderloo, Nederland

27 Juni, Suze werd door oma naar Tante gebracht, van mij kleren mee, en vooral, centjes…want ze zou met tante naar de stad, hoe cool is dat??

Tjeu en Suze sliepen die nacht ervoor bij oma, ik geloof dat ik Tjeu gebracht heb na alweer een nacht klieren met Jurre, en ik hoorde em blèren aan de overkant…vreselijk.

Tjeu zei gewoon om 22.30: Im not going to sleep, it’s not even dark yet… Met zijn handen in zijn zij natuurlijk. Hij begreep weinig van t lange licht en samen met t tijdverschil en Tjeerd missen deed em dat de eerste weken weinig goeds…

Maar de ochtend was een zegen voor Jurre, hij vroeg of hij zijn lego mocht maken. Ja kind. Ik was stomverbaasd en ging af en toe even kijken vanaf de trap…alles maar dan ook alles helemaal zelf in elkaar gezet, dat had ie nog nooit gedaan! Nou had ie niet zoites, dat is 1 ding, maar hij heeft wel een zus die er altijd bovenop zit om te “helpen”, en die was nou eens niet aanwezig, heerlijk vond Jurre het, en ik was trots maar hij nog veel meer. Hij schrok er bij wijze van spreken van dat ie dit alleen kon.!

Ontbijtje en daar gingen we, naar de overkant, naar oma, met de onderzeeboot.

Oma zette mij en de jongens af bij de Miggelenberg, das een landal green park, int durp, en hoewel ik daar vroeger heus wel es geweest ben, kende ik het meeste daar niet meer terug. Chapeau voor alles trouwens, schoon, verzorgd, leuk, lekker, en iedereen was aardig en behulpzaam. De kinderen mochten zelfs gewoon meedoen met de parkdingen, voor degenen die wel in een huisje zaten, hoe aardig is dat.

Ook ik zag voor t eerst van mijn leven een trampoline/ springkussen dat jullie allemaal allang kennen, zo ene van druk op de knop en daar komt ie, zo op de grond, zonder van de rottige veren waar je in vast kan komen te zitten met voeten en haren, en houten randen waar je je je kop op keduuk knalt of je enkels op knakt. (gebeurde mij en leeftijdgenoten allemaal ja, bij de midgetgolfbaan) Fantastisch!! Ze hebben zich helemaal een hoepla gesprongen!

En dan al die waterdingen, in zo’n omgeving is dat al helemaal prachtig, helemaal top. Nou wilde Jurre ook in de torens, maar dat zag ik niet zitten met Tjeu er bij, nogmaals, niets van dit alles hebben zo ooit gedaan …mamma moest ook wennen hoor!  Maar hoe mooi ziet dat er ook uit, ikzelf ook nog nooit gezien… Schommelen samen, nee, heb je hier ook niet (echt) en vissen opjagen..alles 1 groot feest.

1. Tante Cornelia:
    1 september 2015
    Ja, soms is het ook wel eens lekker om de kinderen te splitsen en met ieder iets apart te gaan doen.
    Wat betreft die bijen heb je gelijk. Dat wordt wereldwijd nog een probleem. We zijn er echt niet zuinig genoeg op want we hebben ze hard nodig.
  2. J van Oort:
    1 september 2015
    Jaja, die Jurre geweldig en zeeeeer trots.... En verder gezellige dagen.....altijd weer iets nieuws. Xxx