Ondertussen, in Fabeltjesland

19 september 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Ondertussen stond ik net zo lang op de kinderen te wachten, als het voor Tjeerd duurde om -te vertrekken per taxi-in te checken, -te vliegen naar Curacao, -te landen en mij te smssen.

Hadden ze Suze en Jurre op de verkeerde plek achter gelaten, (vanuit school met de bus), wel onder toezicht hoor, dat dan nog wel, en ze hebben  burgerking eten gekregen ook, maar ik hoorde later van ze dat ze hadden staan huilen en huilen, omdat mamma niet kwam. En mamma was er wel, en belde het hele eiland rond, maar niemand nam op, en mamma kon niks beginnen want papa was er niet en had Tjeu op de valreep op te halen, ook al arm kind. Uiteindelijk heb ik iedereeeeeeen tot vervelends toe aan de telefoon gehad, iedereen vol excuses, bracht Miss Shelly Suze en Jurre presoonlijk terug, en zat ik in de auto met mijn drie kinders een potje te janken.  Wat een heerlijk begin van de week, zonder Tjeerd.

Ondertussen heb ik afgelopen zaterdag met Jennifer een yardsale gehouden, dat was leuk, en heftig, het was echt verschrikkelijk heet, en maar alles in en uit de auto zeulen. Waarvoor nu ineens dank aan Petrie en Geert. Die hadden hun jiepie nog ergens staan en die konden wij wel gebruiken, en dat mocht, mag, en dus is het ding meteen gedoopt haha. Kan het zijn dat er een V snaar jankt? Je hoort me rijden door heel Guana bay haha, ach ja, hebben ze hier ook eens wat te klagen!

Jurre Suze en Anneke hebben van half 8 tot 's avonds 6 met elkaar gespeeld, en maar 1 keer waren ze "not Friends anymore", en ik vind het geweldig dat die drie zo ontzettend lief zijn geweest samen. Hadden het rijk alleen natuurlijk met druk doende mamma's . Ze hebben ook nog 15 dollar verdiend met hun lemonade verkoop, hele serieuze business hoor, wat waren ze trots, en zo mooi, dat tellen en verdelen van het geld. Ikke had genoeg voor een paar keer leuke lunches, en een opgeruimd huis.

Afgelopen maandag Jurre op de bus gezet, naar Tjeus schooltje met twee dozen vol speelgoed en een baby badje. Niet verkocht maar ik blijf niet leuren. Daar blij. Suze en ik naar ziekenhuis, ook daar twee dozen naar de kinderafdeling...om 8 uur zaten we te wachten op Dr Offringa, maar om 9 was ie nog niet terug van de afdeling, er waren er 10 voor ons, en Suze wilde, 5 minute voor we Jurre weg gingen brengen, toch er na naar school. Zucht. ze wilde niet meer wachten. Ik eigenlijk ook niet, dus maar opgestapt en naar de andre kant van eiland gereden.

Suze blij in der klas, Jurre huilen want die wilde mee, ik weer terug om boodschappen te doen overall en nergens. Lang leve het winkelcentrum....

Woensdag poging twee in ziekenhuis, nu waren we de derde, nog tot 9.15 wachten vanaf tien voor 8 maar ok. Suze is 3 kilo aangkomen sinds haar laatste opname, en het gaat goed met er. Helaas moet ze aan der zware puf blijven, omdat Ofringa van de week al 15 kinderen heft opgenomen met zwaar astma en of longontsteking, lucht vanuit Afrika is het zegt ie, Sahara zand-droogte allergie op SXM zeg ik, mmm.

Las in de National Geographic een heel verhaal over het stijgen van het zeewaterniveau, verhaal met veel Nederlandse feiten, studies en (tijdelijke) oplossingen. wat me van de ene kant trots maakte, en van de andere kant zo boos als iets, blijft iedereen nou maar lekker ge- en misbruiken van zooi (lees wegwerp ellende) en smerige energievoorzieningen?

Tjeerd en ik hebben het er over om nu, in deze slappe huizentijd, maar een huis te kopen, maar eerlijk gezegd denk ik , waarom dat? Beter straks gaan wonen in de Italiaanse alpen of zoiets.. Zonder gein. Het ziet er niet best uit hoor, stijgt met rasse schreden .., dus mijn kleinkinderen zullen waarschijnlijk al geen Nl meer kennen zoals het nu is, in ieder geval niet zonder zorgen. En als het 3000 is.....

He, vervelend, Moeten we zeker nog deze tijden naar Florida, want dat zal ook verdwenen zijn tzt, net als Parijs en London, kan je dat snappen Julia?

Tis maar waar je je druk over wilt maken natuurlijk, maar ik zou het wel prettig vinden dat, wanneer je dit leest, je er eens even de tijd neemt er net wat langer dan 3 tellen over na te denken. Neem ik de wereld verder wel op mijn schouders, dat baantje heb ik al langer.

Ben gisteravond weer naar school geweest, Parent Education, helaas kan ik niet op twee plaatsen tegelijk zijn, en heb ik voor Suzes klas gekozen. Was nuttig, en werd ons verzocht een ogen en oren test te laten doen. nee, dat doen ze hier dus niet standard, en nee, Tjeu is nog nooit op zoiets getest/piept/bekeken. Dus waar we dat moeten doen is de hamvraag op het moment, misschien weet iemand het antwoord. Morgen bellen naar de huisarts, ik heb het ook laten liggen, want ik had zelf al veel vaker, en langer het idee dat dat es moet gebeuren.

Niet dat ze niks horen en of zien hoor. Precies dat wat ze willen. en dat geldt voor alle 4.En ik heb lenzen.

Met Jennifer in de haven van Marigot (nooit eerder geweest, dankzij honderd en ene reden) escargots en kreeft onder ons tweetjes verdeeld, dus een echte oh lala lunch met veel hahaha "on the side".  Lang leve de yard sale!!!!!!   (RECYCLE!!!!)

1. Tante Cornelia:
    20 september 2013
    Wat zielig, dat Suze en Jurre op de verkeerde plek waren afgezet. Gelukkig is het toch nog goed afgelopen.
    Bij onze buurtvereniging wordt volgend weekend een garage-sale gehouden. Voor ons is het nog te vroeg. Wij moeten nog gaan opruimen. We hebben wel al een aantal keer iets verkocht via marktplaats. Dat werkte best goed.
    Ja, Judith, ik maak we ook wel eens zorgen over hoe het in de toekomst zal gaan, waarom we niet meer investeren in duurzame energie. Wind hebben we hier genoeg en ook de zon doet goed zijn best.
    We zullen de moed er maar in proberen te houden!
  2. J van Oort:
    25 september 2013
    Lieverd, zit er maar niet over in , Mijn Ouders zeiden dat al ....... Maar we moeten wel proberen al het vuil te keren waar ook ter wereld. En beter met de bevolking van andere landen leren omgaan..... En absoluut geen geld meer geven... Eigen boontjes doppen en al die planeten uit het heelal laten halen daar hebben wij als mens niets te zoeken... En verder schatjes heb ik al jullie vertrouwen op het mooie eiland.... Geniet er maar van zoLang als het kan........!
  3. J van Oort:
    25 september 2013
    Ooooo, sorrij gaat het wel weer goed met mijn kleine mensjes, ? Ik denk niet dat het weer zal gebeuren.... ,jullie kennende Xxxxxxx.