pink pink pink en noggus pink

11 oktober 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

4 oktober, kinderen thuis van school half 4.

Vanaf half 4 was het verzamelen bij het festival village, of de, iig bleek het op de parkeerplaats/weg ervoor te zijn. Suze en Jurre kwamen moe maar vol verwachting thuis, wel even gaan zitten voor de rapporten, wat drinken. Alle kleren lagen klaar, maar nu hadden we weer geen fatsoenlijke auto om alles in te gooien, de mijne staat te wachten op onderdelen, en die van Geert en Petrie, of bijna voormalig van dan (en ja Peet, bril en nummerplaat komt jullie kant op), was afgekeurd op roest….eh sja, dus alles in de jeep proppen, inclusief fietskar.

Tjeerd heeft ondertussen aan de onderkant van de happy jeep gelast en ze is nou wel goed gekeurd, “job well done” had de inspector gezegd. Wassen neus daaro, nee, niet over Tjeerds laswerk, dat zal wel goed zijn ja, alleen de ene dag keuren ze een auto af op vieze koplampen en de andere dag om een lampje van je nummerbord dat het niet doet, terwijl je banden glad zijn bv. Ik weet nog dat ik drie jaar geleden binnen twee uur, in de zelfde outfitt, eerst met Tjeerds en toen met mijn auto naar de keuring ben geweest, ze moesten allebei uitgelijnd worden, de eerste keer trof ik meneer a die een opmerking over mij maakte en me liet gaan met een ok, de tweede ronde was ie lunchen denk ik en trof ik meneer b en moest ik eerst naar de garage, en dan weer terug. Voila wassen neus.

Enniewees, wij drietjes stapten iets na 4en uit en ja hoor, mijn piece the resistaaaanse vergeten, mijn enorme roze hoed. Tjeerd vloekend terug om em te gaan halen, dank je wel jongen…

Bij het opstellen zagen we onze minister President Sarah, en miss (pink) Electra, van de radio, die mij te veel praat en te weinig draait, miss Shelly, kinderen en mamma’s die we kennen, en later teacher Chantal, de eerste echte juf van Suze toen nog op learn laugh playschool. Die kon er niet over uit hoe groot ze beiden zijn nu! We werden met naam genoemd, “group van de Pas, number 25” dat bordje moest ik gaan halen en daarna was het daadwerkelijke opstellen, wat voor sommigen heel moeilijk is hoor, tellen tot 40.

We waren nog geen 5 minuten “aan de wandel’ toen Suze werd geïnterviewd voor de radio. Eh, ineens wist ze niet meer waarom ze mee deed, ze zei nog wel: “ask my mom”. Shoot. Dan ik maar in die microfoon babbelen het hoe en waarom…misschien heeft iemand het gehoord haha.

Wij liepen redelijk achteraan, net voor de grote truck met steelpan-muzikanten, was jammer want we hoorden het maar zachtjes. Voor ons liep een groepje dat dan weer stilhield dan weer rende, dan weer dit dan weer dat, Suze vond het maar irritant, ik zei maar niks.

Ze vonden het beiden geweldig om zomaar op de straat te mogen lopen, en toen we eindelijk frontstreet inliepen en er dus meer mensen stonden overal, waren ze helemaal trots en glommen gewoon. Pappa en Tjeu stonden op het hoekje bij het courts house, daar hadden de jongens wel lang op moeten wachten hoor,…maar ok, Tjeu helemaal verbaast en blij. Jennifer en Anneke ook van de partij en zo naar de boardwalk. Daar hadden ze bij Holland house alles roze verlicht, zag er echt gaaf uit, en bubbel beelden op een witte muur, coooooooool vonden de kinderen dat. Speeches en tralala, daar hadden de kinders geen zin meer in, hup naar de heineken bar, of taloulamango, wat je wilt, en daar drinken en eten besteld. Gratis rumtest moest ikke doen van Suze, yeach, met perzik, kokosnoot, bah bah, 1 was er plain en dan sterker, die vond ik het lekkerst.

Jurre viel bandleden lastig, wilde overal op meppen, Tjeu rende duizend rondjes met Annekes poppenbuggy, Anneke en Suze haalden de hele tijd gratis oplichtende dingen, van toverstafjes tot plastic bekers…en renden van en naar springkussen. Pohhhhhhhhh was vermoeiend allemaal dat laatste. Ineens een hoop jeugd aan het rennen; FLASHMOB. Wat nu? Tegenwoordig doet een dansschool telkens onaangekondigd ergens ineens een optreden, in een “flash” dus. Hebben ze bv ook al op het vliegveld gedaan. Dat was kaasje voor allen, leuk gedaan, ook weer meegemaakt.

Tjeu besloot over te gaan geven, over buggy en al zijn kleren, dus die alles uit en meteen ook uit met de pret, op naar de auto en de douche, jakkes alles meurde. Allemaal schoon en doodop nog voor half tien in bed, dus dat viel nog mee.(maar ze waren allen al wel vanaf 07.00u de deur uit tuurlijk, pjoe..) En ja, ik had blaren, op maar 1 voet. Ach ja,..wie mooi wil doen he? Ik heb niet geklaagd, wel veel geroep gehoord over mijn schoenen haha! (handel?)

1. Peter van den Hout:
    12 oktober 2013
    Nou nou nou , roze maandag is er niks bij.
    Waar haal je de energie vandaan Judith? ( en Tjeerd!!)
    Hihi, sufferd met je hoed vergeten, maar hij is wel mooi.
    Jullie kindertjes zullen ook wel van die feestneuzen worden, mooie foto's weer!
    xx
  2. J van Oort:
    12 oktober 2013
    Hallo dan, wat een verhaal en wat een lange dag. En. Hebben jullie goed geslapen?????. En de volgende dag kwamen zeker de verhalen.? Maar Ok... , jullie hebben het maar mooi gedaan zoveel energie met z,n allen kan alleen maar heel goed gewaardeerd worden . Ik geef jullie een dikke pluim op je hoed...... En blij voor jullie dat deze dag zo goed verlopen is.... Liefs xxx
  3. Sietske:
    12 oktober 2013
    Nou Suze, Nina wil ook zo'n mooie jurk zegt ze!
    Wat zien jullie er allemaal mooi uit!
    Dikke kus van ons allemaal
  4. Tante Cornelia:
    12 oktober 2013
    Wel fleurig, al dat roze bij elkaar en dat allemaal voor een goed doel. Ik zag, dat Suze op het filmpje van gisteren ook een roze jurk aan had.
    Iedereen moe maar voldaan!
    Hoop, dat Tjeu weer is opgeknapt.