Take a Hike!!!

10 april 2016 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Loop maar een half jaar achter en heb nog steeds geen tijd hiervoor haha, eerst Tjeerd drie weken thuis, en nu de kinderen een week, want herfstvakantie…. We gaan maar verder!

Arme Petrie…of ze wel zin had in een hike? Ja hoor.

Wisten wij veel… de hike op het programma stond er al jaren op en het wordt tijd om een en ander af te werken van de lijst want t gaat nog harder dan anders. Kan dat? Ja dat kan.

Met de auto naar de Franse kant, vuilnisbelt, die ligt aan de rechterkant van het eiland (verscholen) tegen berg aan zee, en daar begint de hike van Grande naar Petites Cayes. Waren we eerst Jurre al kwijt…Tjeu in de zon onder rotsblok, Suze en Petrie lipen vast aan. Redelijk schuin lopen het begin, je kon inderdaad lekker over cactussen naar benee glijden….bordjes alom waarvan velen stuk, jammer want wij en de kinderen vinden zoiets wel interessant. Daarna kom je op een stuk met alleen maar koraal. Afgesleten dat wel, dus het snijdt je niet, het loopt alleen gek en maakt een klingklong geluid, heel gek. Daar ergens was een hutje, inspectie door Tjeerd en Jurre en na een eitje en fruit kwamen we bij een stapel rotsen. Daarachter ligt een prachtig strandje van le peptites Cayes. En twee blote mensen.    Zwemmen viel niet echt mee, hoge golven en sterke stroming, maar met een blue en je mamma kom je als kind best een eind weg!

Verder eten en drinken en daarna de jongens terug gelopen zelfde weg om de auto te gaan halen. Wij meisjes hadden besloten door te hiken naar Anse Marcel. So

Recht omhoog over vaak grote rotsen en boven prachtig uitzicht. Daarna onder bladerdakje uit de wind mega heet en Petrie vloekend want die werd een paar keer gestoken door een wesp. Een Franse denk ik aangezien ie van Nederlands vloeken niet onder de indruk raakte…

Dan weer naar benee en ineens bos uit en zagen we de zee weer, en vieze waterbak. Alleen nu kwam het ergste,…de zandweg aflopen naar parkeerplaats. Water op en het was ont zet tend heet. De jongens hadden zich een eindje naar ons toe, verstopt hahaha en water bij zich, jeu!!!

In de auto naar de eilandjes alwaar bij de bus es aan de borrel want die hadden we wel verdient alle 5! Prachtige dag wandeling ervaring!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petrie:
    5 oktober 2016
    Het was een prachtige hike!!!
    Maar dat kl...te zandpad op het laatst, ppppffffff :-)
  2. Judith van de Pas van Oort:
    5 oktober 2016
    euj...ik bedoel zeker alle ZES!
  3. J van Oort:
    5 oktober 2016
    He,he, eindelijk , je komt nooit meer aan....! Maar gelukkig weer nieuws. En Petrie wist meteen weer dat ze op SXM was......, dank zij de mugjes en de zon.maar een moeilijke wandeling poeh poeh. ! Maar gezellig zal het vast geweest zijn.
  4. Wil van de Pas:
    5 oktober 2016
    Als ik de foto's zo bekijk en die zijn allemaal prachtig , is het daar prachtig en volop genieten voor iedereen die van de natuur houd . Ik zou zeggen ,geniet nog zolang jullie daar zijn , want als je weer in dit kikker landje bent , is het afgelopen .
    Geniet zolang jullie kunnen en het allerbeste voor de resterende tijd .
    Lieve groetjes van José en Wil van de Pas
  5. Tante Cornelia:
    5 oktober 2016
    Aan de foto's te zien was het een prachtige tocht.
  6. Mike:
    6 oktober 2016
    Een mug is hier een mok, dus je mag best mokken om die muggen!