tjeu's graduation deel 1

28 juni 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Tis hier nog steeds de 28e, nu bijna 10 uur ‘s avonds en alles ligt uitgeteld in bed.

Middagdutje ging goed voor Suze, Jurre vroeg of ik kwam, ik was aan t strijken, en wilde eigenlijk voetbal kijken, Tjeerd keek wel, en Tjeu kwam er uit want die moest poepie doen. Denk dat het na vandaag wel duidelijk is, Tjeu is compleet zindelijk, al weken, fijn hoor, trots!

Hij wilde niet meer naar bed, dus die op de bank met tv aan, ja, soms is de tv gewoon een wonderding, hoe erg andere tijden dat ding ook kan zijn. Ik was klaar met inpakken en strijken en dan maar bij Jurre in bed klimmen, want die sliepkwart over 1 nog niet, Brazilië stond voor,…mmm en een uur later moesten we al gaan…als dat maar goed komt….dat slapen bedoel ik.

Hoorde Suze ook al want die was nerveus voor Tjeu, mijn zus appte en ik las 1-1. Eruit, Jurre bleef slapen.

5 voor half 3 waren we in de auto, aankleden was voor de meisjes ok, de jongens huilden tranen met tuiten, Jurre was moe, en Tjeu snapte niet wat ie aan moest en huilde mee met Jurre. Hehe….pffff, mijn eigen man zag er prachtig uit….ikke nu al natte ogen…

Bij de kerk naar een lokaal, dat was niet zo grappig, wij waren er op tijd, velen met ons, maar tuurlijk, het wachten op de 5 laatsten en de limo duurde tot 15.15… Tjeu lag merendeel tegen me aan op schoot, de andere twee waren bij pappa in andere ruimte….

(ondertussen even VI oranje gekeken, vink zo leuk, maar het is nog steeds de 28e hier.)

Eindelijk gaan dan, daar was de vette stretch hummer……maar nu ging het hek niet open, geen sleutel. 11/35 anderen zoeken, ook niks. Nog meer slomotion werk, kabel leggen, slijper en ja hoor, slot eraf, hek open, kinders van de trap af de limo in.

Je had dat gezicht van Tjeu moeten zien. Geen spoortje vermoeidheid meer….instappen alle kinderen linksaf de grote banken op, en Tjeu stapte in en draaide om, op de achterbank. Bij de bar. Haha.

In het zaaltje bleek dat de fotograaf niet op kwam dagen, nu werd ik ineens gebombardeerd tot…   eh… ja maar….. Ik heb nog een lens nodig voor groepsfoto’s en zo…. En mijn andere kinderen bij me….

Juist ja, Tjeerd reed dus achter de hummer aan, wat nog niet mee viel, druk en hij reed niet echt slow.

Kwijt. Bellen naar de juf, we gaan naar Port de Plaisance…Wattuh? Daar helemaal heen? Ok, wij de hoge berg over en toen waren we eerder dan de limo. De bewaker kreeg het rambam, want niemand wist ook maar iets, uiteindelijk op het grasveld foto’s gaan maken. Wat ik dus ineens moest doen, zonder de daarvoor benodigde lens, met man en andere kinderen bij me. Suze en Jurre vonden het wel grappig allemaal, gelukkig liet Tjeu zich niet teveel afleiden door hen. En misschien gelukkig dat ik voor de kleine leeuwen en leeuwinnen werd gegooid, heb ik er ook niet wakker van hoeven liggen.

Tjeerd ging de limoman weer halen, want die kwam maar niet terug, en zo weer (te laat) naar school..inmiddels bijna 5 uur ipv 4 en jawel, kwamen nog steeds ouders aangelopen… Onderweg zag je vele nieuwsgierige hoofden, welke beroemdheid zou der in zitten, en waar naar toe? Haha, limo met 28 kleine piepeltjes, hoe grappig is dat?

1. Tante Cornelia:
    29 juni 2014
    Weer een mijlpaal, Judith. Leuk al die donkere kindjes en dan Tjeu daar tussen. Leuk al die foto's. Ik denk, dat ze wel tevreden zullen zijn met het resultaat.
  2. Peter van den Hout:
    29 juni 2014
    Wauw,wat een happening zeg! En het leuke is dat de kindjes gewoon hun eigen gang gaan ,lekker spontaan.
    Goed dat ze voor later er veel foto's van hebben. Ze zijn goed gelukt Judith!
  3. Wendy:
    29 juni 2014
    Kei mooi foto's Juud. En wij zagen gelijk waar Tjeu stond :)
  4. J van Oort:
    29 juni 2014
    Goedemiddag is hier in h.loo, net wezen koffie drinken ,,,,half twee thuis en nu eerst de foto,s kijken , och wat schattig allemaal jee zeg wat een mooie opnames van die kindjes . Nu maar denken hoe heten deze kindjes allemaal, weten jullie dat ???? Opschrijven voor later Judith en T jeerd.....weer een opdracht..haha. . Maar wat een mooie achtergrond met bloemen prachtig en die ......., auto!!!!! Super de super. Werkelijk fantastisch ....., wat maken jullie toch veel meeeeeee, geweldig.... Maar even naar de werkelijkheid van deze dag straks voetbal ned.-Mexico erop of er onder sukses voor Ned. En voor jullie ook veel plezier, en dank voor de prachtige foto's ..., van jullie .