Tjeu’s graduation laatste deel

1 juli 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De kindertjes werden naar achter gebracht, en daar moesten ze hun graduation jurk aantrekken. Mega heet daarachter, bij en in de toiletten (nee niet de potten), allemaal mamma’s en juffen, ik vroeg of Tjeu moest plassen, nee. Oh, en we waren toch al twee uur onderweg. Ok, zijn lint vastgemaakt met veiligheidsspeldje, en toen ging ik weer, foto’s maken, Tjeu vond het goed…ach, het mannetje….

Met een mooi muziekje kwamen ze twee aan twee op, en ja hoor, mijn fototoestel was op, precies toen Tjeu aan kwam. En niet om het een of ander, maar die straalde het meest van allemaal…. Der was niks stuk, alleen kaart 1 vol, en ik kreeg em niet zo gauw op kaart twee….chipsssssss.

Ja mam, we hebben ook een boekje met alle namen, waarvan er voor ons geen ene makkelijk is, Shayndra,Chidubem, Sha-miqua enz) en andersom Tjeu niet voor de rest. Tjoy, Troy, Toy, we horen van alles behalve Tjeu. En die is er allang aan gewend want die luistert naar elke uitspraak, haha.

Er waren kleine liedjes, gedichtjes, en ook gebeden, jawel, kindjes alleen, in groepjes en met de hele mikmak. Hopelijk kan ik straks de filmpjes er op zetten. De hoofdjuf zei nog dat ze een zwaar jaar hadden gehad met 8 meisjes en 20 jongens……pfjoeiiii, drukte alom, dat klopt volkomen.

Tjeu was veruit de jongste die graduation deed, voornamelijk omdat ie waarschijnlijk in oktober, of november ook naar de Montessori zal gaan.

Maar wat deed ie het fantastisch, hoezo hebben “wij” geen ‘swing and sing?” T was grappig, Tjeu stal wel een beetje de show, inderdaad ja, omdat ie zo opviel, letterlijk, maar dus ook figuurlijk…vooral sliiiide to the left….one jump etc, wat een giller.

Daarna alle mamma’s en of pappa’s op podium met kind voor diploma uitreiking en kado (kleurboek) en je raadt het al, eten daarna. Zoals gewoonlijk stond iedereen daar allang in te laaien (zelfs doosjes vol) en zaten wij nog te kletsen en zo met 5jes, maar gaf niks, wij hebben ook eea gehad, ik bak vissoep die heerlijk was trouwens, Suze andere soep, de jongens veel kippies en flappies. Geen bier en wijn hier, wel religieuze (keiharde) muziek, cola en aanverwante prikkies. Dit alles (ook limo) was dus (behalve de “jurk” 25 dollar huur) allemaal voor elkaar gekregen van het geld van de bbc, en ik vind dat razend knap!!!!

Ik geloof dat het 7 uur was toen we thuis waren. Lekker allemaal douchen, de hemden van de jongens waren om uit te wringen. Effe uitblazen voor de tv en alle drie gingen ze reuze trots naar bed.

1. Peter van den Hout:
    1 juli 2014
    Ooh,dat had ik ook wel willen zien.
    Wat officieel allemaal zeg,en wat doet hij goed zijn best!
    Wow,het gaat echt snel,bijna naar de "grote" school!
    Hij is voor mijn gevoel nog maar pas geboren..toch?
  2. Tante Cornelia:
    2 juli 2014
    Wat "schetig" die kleintjes allemaal en ze doen zo goed hun best, vooral Tjeu.
    De tijd vliegt echt, dat Tjeu al weer naar de "grote" school gaat.
  3. J van Oort:
    2 juli 2014
    Dag, Allemaal, IK weet niet wat ik schrijven zal..., maar ik heb tranen van blijdschap of verdriet.. Het is ook zo ontroerend... Zo.n mooi ventje tussen al die andere leuke kindjes. .... , wat maken jullie toch veel mee met de kinderen ..., geen wonder dat je zo druk was Judith en Tjeerd ....Gefeliciteerd ,,,, xxx en de hartelijke groeten aan de School leiding.... Te gek voor woorden........!!!!