op visite bij Ans en Marcel.

4 april 2014 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Maandag, sja helaas, dan moeten de kinderen naar school. (10 maart)

Angeline en Ferdinand gingen met mij mee, effe op bezoek bij Ans en Marcel (Anse-Marcel) op speciaal verzoek van Bert, want die was van mening dat Angeline dat mooie hotel daar moest zien. Radisson BLu. Blauw hotel en je blauw betalen? Kamer in periode januari-april 377 EURO, PER NACHT, duurste tijd komt daar nog 100 Euro bij. Wel met ontbijt…en ze hebben een gratis kids club. Poh hee.

Het strandje daar is mooi, hoewel niet echt een wijde blik door de twee “bergen” aan beide zijden van het baaitje,  de mensen daar een beetje geflopte snobjes. We deden een drankje ( aan het strand), maar zaten in het stankje…put lucht water stroomde ernaast via de grond de zee in…mmm, niet echt très chique, vooral niet als je er in gaat staan zoals ondergetekende….très zjakkiieees.

Even het haventje bekeken, bootje voor Tjeerd en voor Ferdinand gezien, en een huisdier voor Angeline.  De prachtige palmbomen daar gingen uitgebreid op de foto, ze zien een beetje grijzig. Ijzig. Statig. Ook kleine snobjes haha.

Op de terug weg gestopt bij de kleine winkeltjes net na Oriënt bay, volgens mij officieel les Jardins d’ Oriënt bay, niet gewinkeld, wel het uitzicht bekeken. Voor de kenners, wanneer je de weg inslaat naar Le Gallion, daar de linkerkant op, daar gaan ze ook bouwen, ze zijn al druk aan het afgraven…

Vandaar naar uitzichtpunt aan rue de Coralita, en de opmerking gemaakt naar dat eilandje daar te willen lopen. Al jaaaaaaaren. Zijn van die dingen….. En dat we hopen dat ze nog iets van walvissen zien…. We gaan het zien.

A Casa, wat eten en volgens mij zijn ze niet naar zwemles geweest, we hebben hier in Guana Bay in de zee gezwommen, het was die dag uitzonderlijk rustig aan de oceaan. Fantastisch.