op de woelige baaaaaaaren,...

6 februari 2015 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

6 Februari, dat moet een vrijdag zijn geweest…

Kinderen bij de bus afgezet, Tjeerd en Bert waren al veel vroeger op pad, max3 te water laten.

Ikke nog naar huis een en ander klaar maklen voor onderweg, EN voor als de kinderen weer thuis komen, want dat kan je dan effe allemaal niet tegelijk, thuiskomen moe en kinders moe en dan etc, tenminste, ikke niet.  OK broodjes en beleg mee, koffie chips de hele bubs, geen alcohol tis een “fiene” boot, voor wie weet wat dat betekent. Ha.

Ik de auto bij panlaan geparkeerd, dat scheelt een stuk rijden (bij de rotonde aan de lagoon in Cole bay) en de mannen waren er al, moest al piesen ikke, hehe, mocht bij restaurant..gelukkig…

Waarheen? Onder de causeway naar de franse brug, Tjeerd wilde per se eiland rond varen. Ik niet echt. Bert hield zijn mond. Het was nogal waai weer namelijk, en je ziet t op de foto’s niet, maar de lucht werd almaar donkerder, en de golven naar Tintamarre en vanaf daar helemaal, waren errug hoog. De boot vloog door de lucht, banks in het water, dan was het of walvissen em terug trokken, en dan ineens schoot ie vooruit…hoezo vette stroming???

Tjeerd wilde om Tintamaree heen varen, dacht het niet. Vissen dan. Oh oh, Franse kustwacht, dit is een marine park…oh ja …tuurlijk….. Waarom hebben wij geen zee kaarten Tjeerd??? Geen boete gelukkig.

Geen kotsen, wel meters hoge golven tot we een eindje de bocht om waren bij Philipsburg. Daar ging ik weer beter adem halen. Hoewel…de dreigende lucht kwam nou heel snel aan…ja hoor plens regen. En ook hier hoge golven. Niet bij sunset voor anker dan maar…doorvaren naar de zon….Het leek wel of we de hele dag in de wolken voeren, achter de zon aan die telkens voor ons uit scheen. Pech.

Bij Marigot een beetje gedobberd dut en gevist, eigenlijk alles een beetje mislukt….afdrijven, te kort dutten, regen, en weinig nuttigs vangen…haha…KLM ging en dat betekende dat wij ook moesten gaan, kinderen ophalen in de bocht bij vliegveld-bada bing. Ze zouden er kwart voor 3 ongeveer zijn.

Werd wat later en lastig oversteken, ik met de drie een stoeltje en drie rugzakken, maar ze luisterden goed, modder ontwijken (jaha, zei toch;regen) en via restaurantje naar de boot terug.

Onder de nl brug door, voor Karakter gelegen, vissen, en broodjes met nutella eten. Boten kijken op de terug weg, en dan ikke met de jongens naar huis. Bert en Tjeerd boot er uit vissen en later thuis.

Poeh das een dag voor ons allen. Eindelijk een drankje en de boot schoonmaken, s leuk eigen bootje, handen vol werk. Kinderen helpen en wat we aten weet ik niet meer….denk ovenschotel. Of chinees?

OOOOOOh ja, we deden eten met die pannetjes, Jurre had het er al een hele week over! heerlijk, 6 enthousiaste eters aan tafel!!!

Zou der iemand uitslapen na zo’n overvolle dag????

1. Frank:
    11 maart 2015
    Hoi Judith ,Tjeerd en kids.
    Ik heb gehoord dat jullie dit jaar naar Nederland komen,weten jullie al in welke periode.
    Groetjes Frank en Kitty
  2. J van Oort:
    11 maart 2015
    Ja, dat Bert zijn mond dicht hield kan ik me voorstellen....., ik heb het verhaal gehoord van hem ..., maar water ratten worden wij nooooiiit. Maar hij was wel blij dat het varen voorbij was tenminste dat ene stuk . Zo zie je maar weer angst is er altijd , maar verder was het heel gezellig volgens Bert en toch ook weer een ervaring. Xxx
  3. Tante Cornelia:
    11 maart 2015
    Het levert wel mooie plaatjes op en zo zien wij het eiland ook eens van een andere kant.